Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20131
Title: Penerapan Kebijaksanaan Distribusi dalam Meningkatkan Volume Penjualan pada PT Pico Gas Prima Medan
Other Titles: Application of Distribution Policy in Increasing Sales Volume at PT Pico Gas Prima Medan
Authors: Sumiati
metadata.dc.contributor.advisor: Hasibuan, Rafiah
Mulia, Amrin
Keywords: kebijaksanaan distribusi;volume penjualan;distribution policy;sales volume
Issue Date: 2006
Publisher: UNIVERSITAS MEDAN AREA
Series/Report no.: NPM;028320056
Abstract: Kesimpulan 1. PT. Pico Gas Prima adalah merupakan perusahaan yang berbentuk Perseroan ierbatas yang bcrgerak dibidang : perdagangan, sebagai dealer gas elpiji PERTAMlNA. 2. PT. Pico Gas Prima mengunakan struktur organisasi garis. 3. Hubungan h1:ja PT. Pico Gas Prima dengan perusahaan produsen (PERTAMINA) dalam bentuk "mitra usaha" sebagai salah satu penyalur produknya. 4. kebijaksanaan distribusi yang dipergunakan adalah Produsen - Distribusi - Pemakai. 5. Kebijakan distribusi yang paling menonjol dan paling di minati oleh konsumen dari PT. Pico Gas Prima adalah distribusi langsung yang mengunakan Moving Outlate, dimana para konsumen dapat langsung memesan produknya di sekitar tempat tinggal mereka 6. Kebijakan saluran distribusi pada perusahaan sudah sangat baik,yang dapat dilihat dari persentase realisasi penjualan perusahaan yaitu adanya peningkatan realisasi clan tercapainya target penjualan. Pada tahun 2000 rclisasi pcnjualan scbcsar 97% mcningkat mcnjadi 99% pada tahun 200 I, pada tahun 2002 menjadi I 021Yo, pada tahun 2003 j uga sebesar 102% dan meningkat lagi pad a tahun 2004 manjadi 104%.  Conclusion 1. PT. Pico Gas Prima is a company in the form of a Company limited company engaged in: trading, as a dealer of LPG gas FIRST. 2. PT. Pico Gas Prima uses a line organizational structure. 3. Relationship h1:ja PT. Pico Gas Prima with the producer company (PERTAMINA) in the form of "business partners" as one of the distributors the product. 4. The distribution policy used is Producer - Distribution - User. 5. The most prominent and most interested distribution policies consumers from PT. Pico Gas Prima is a direct distribution using Moving Outlate, where consumers can directly order their products around where they live 6. The company's distribution channel policy is very good, which can seen from the percentage of actual sales of the company, namely the presence increase in realization and achievement of sales targets. in 2000 sales realization by 97% increased to 99% in 2001, in 2002 it became I 021Yo, in 2003 it was also 102% and increased again in 2004 to 104%.
Description: 61 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20131
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
028320056 - Sumiati - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography4.48 MBAdobe PDFView/Open
028320056 - Sumiati - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.13 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.