Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20153
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor--
dc.contributor.authorTambunan, Donny Christovel-
dc.date.accessioned2023-07-03T08:40:24Z-
dc.date.available2023-07-03T08:40:24Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20153-
dc.description61 Halamanen_US
dc.description.abstractBerdasarkan hasil analisa dan evaluasi yang telah disajikan penulis tentang Peranan komunikasi dalam meningkatkan efektivitas kerja pada PT. Kurnia Putera Mulia Medan, maka penulis akan mencoba untuk menarik kesimpulan sebagai berikut 1. Komunikasi adalah cara penyampaian maksud tertentu, dengan cara merumuskan komunikasi sebagai tingkah laku, perbuatan dan cara kegiatan penyampaian atau pengoperasian lambang-lambang yang mengandung arti atau makna. 2. Efektivitas kerja adalah perbandingan terbaik antara usaha dan hasilnya dalam setiap pekerjaan terutama ditentukan oleh bagaimana pekerjaan itu dilakukan. 3. Struktur organisasi PT. Kurnia Putera Mulia Medan garis dimana penempatan KEPALA bagian dilakukan menurut kebutuhan dari masing-masing bagian yang ada dalam organisasi perusahaan. 4. Peranan komunikasi dalam meningkatkan efektivitas kerja pada PT. Kurnia Putera Mulia Medan dapat tercapai oleh karena struktur organisasi telah berjalan sesuai dengan fungsi dan tugasnya masing-masing. Apabila komunikasi sudah berjalan dengan baik dan lancar, maka PT. Kurnia Putera Mulia Medan telah memenuhi efektivitas kerja perusahaan. Based on the results of the analysis and evaluation that the author has presented about The role of communication in increasing work effectiveness at PT. Prince's gift Mulia Medan, then the writer will try to draw conclusions as following 1. Communication is a way of conveying certain intentions, in a way formulate communication as behavior, actions and ways of activity delivery or operation of symbols that contain meaning or meaning. 2. Work effectiveness is the best comparison between effort and results in every job is primarily defined by how it is done. 3. Organizational structure of PT. Kurnia Putera Mulia Medan line where placement HEAD section is carried out according to the needs of each section exist in the corporate organization. 4. The role of communication in increasing work effectiveness at PT. gift Putera Mulia Medan can be achieved because the organizational structure has been running according to their respective functions and duties. If the communication is already running well and smoothly, then PT. Kurnia Putera Mulia Medan has meet the effectiveness of the company's work.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;008300112-
dc.subjectperanan komunikasien_US
dc.subjectefektivitas kerjaen_US
dc.subjectcommunication roleen_US
dc.subjectwork effectivenessen_US
dc.titlePeranan Komunikasi terhadap Efektivitas Kerja pada PT. Kurnia Putra Mulia Medanen_US
dc.title.alternativeThe Role of Communication on Work Effectiveness at PT. Kurnia Putra Mulia Medanen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
008300112 - Donny Christovel Tambunan - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography3.67 MBAdobe PDFView/Open
008300112 - Donny Christovel Tambunan - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV779.11 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.