Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20300
Title: Implementasi Kebijakan Pelayanan 24/7 Dalam Meningkatkan Pelayanan Pengguna Jasa Pada Kantor Pengawasan Dan Pelayanan Bea Dan Cukai Tipe Madya Pabean Belawan, Sumatera Utara
Other Titles: Implementation of 24/7 Inner Service Policy Improving Services for Service Users Office of Supervision and Service of Customs and Excise Belawan Customs Middle Type Excise, North Sumatra
Authors: Sinaga, Darwin Martua
metadata.dc.contributor.advisor: Hartono, Budi
Budiani, Ina Triesna
Keywords: Implementasi kebijakan;24/7;Kualitas Pelayanan;Policy implementation;Service Quality
Issue Date: 5-May-2023
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;201801040
Abstract: Diterbitkannya Keputusan Menteri Keuangan Nomorx504/PMK.04/2009 tentang Pelayanan Kepabeanan 24 (Dua Puluh Empat) JamxSehari dan7 (Tujuh)Hari Seminggu Pada Kantor Pabean diPelabuhan Tertentu mengakomodir pelayanan Kepabeanan sehingga dapat memudahkan importir atau eksportir dalam menyampaikan dokumen kepabeanan dalam rangka memperoleh kepastian layanan sehingga atas barang yang diimpor atau diekspor dapat dilayani. Implementation of 24/7 Inner Service Policy Improving Services for Service Users Office of Supervision and Service of Customs and Excise Belawan Customs Middle Type Excise, North Sumatra
Description: 81 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20300
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
201801040 - Darwin Martua Sinaga - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography978.22 kBAdobe PDFView/Open
201801040 - Darwin Martua Sinaga - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV498.4 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.