Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20372
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHasanuddin-
dc.contributor.advisorSitompul, Harun-
dc.contributor.authorGultom, Tania-
dc.date.accessioned2023-07-18T04:12:30Z-
dc.date.available2023-07-18T04:12:30Z-
dc.date.issued2023-03-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20372-
dc.description140 Halamanen_US
dc.description.abstractPenelitian ini dilakukan untuk mengetahui apakah terdapat hubungan motivasi diri dan pola asuh permisif dengan prokrastinasi akademik mahasiswa Prodi Farmasi Universitas Sari Mutiara Indonesia di Medan. Populasi dalam penelitian ini adalah 358 mahasiswa dengan sampel sebanyak 189 mahasiswa dimana pengambilan sampelnya dilakukan dengan menggunakan teknik proportional startified random sampling. Jenis metode penelitian yang digunakan adalah penelitian kuantitatif. Adapun hasil dari penelitian ini adalah sebagai berikut: (1) Motivasi diri berhubungan negatif dan signifikan dengan prokrastinasi akademik mahasiswa Prodi Farmasi Universitas Sari Mutiara Indonesia di Medan dengan nilai thitung > ttabel (-2,067 > 1,65309) dan nilai signifikansi t lebih kecil dari 0,05 (0,040 < 0,05) ; (2) Pola asuh permisif berhubungan positif dan signifikan dengan prokrastinasi akademik mahasiswa Prodi Farmasi Universitas Sari Mutiara Indonesia di Medan dengan nilai thitung > ttabel (9,571 > 1,65309) dan nilai signifikansi t lebih kecil dari 0,05 (0,000 < 0,05); (3) Motivasi diri dan pola asuh permisif berpengaruh secara positif bersama-sama terhadap variabel prokrastinasi akademik pada mahasiswa Prodi Farmasi Universitas Sari Mutiara Indonesia di Medan dengan nilai Fhitung > Ftabel (50,867 > 3,04). This research was conducted to find out whether there is a relationship between self-motivation and permissive parenting with academic procrastination of Pharmacy Study Program students at Sari Mutiara Indonesia University in Medan. The population in this study were 358 students with a sample of 189 students where the sample was taken using a proportional startified random sampling technique. This type of research method used is quantitative research. The results of this study are as follows: (1) Self-motivation is negatively and significantly related to academic procrastination of Pharmacy Study Program students at Sari Mutiara Indonesia University in Medan with a tcount > ttable (-2.067 > 1.65309) and a significance value of t is smaller than 0.05 (0.040 <0.05); (2) Permissive parenting has a positive and significant relationship with academic procrastination of Pharmacy Study Program students at Sari Mutiara Indonesia University in Medan with a tcount > ttable (9.571 > 1.65309) and a significance value of t is less than 0.05 (0.000 <0.05 ); (3) Self-motivation and permissive parenting have a positive effect on the variable of academic procrastination in students of the Pharmacy Study Program at Sari Mutiara Indonesia University in Medan with a Fcount > Ftable (50.867 > 3.04).en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;201804023-
dc.subjectmotivasi dirien_US
dc.subjectpola asuh permisifen_US
dc.subjectprokrastinasi akademiken_US
dc.subjectself-motivationen_US
dc.subjectpermissive parentingen_US
dc.subjectacademic procrastinationen_US
dc.titleHubungan Motivasi Diri dan Pola Asuh Permisif dengan Prokrastinasi Akademik Mahasiswa Prodi Farmasi Universitas Sari Mutiara Indonesia di Medanen_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Self-Motivation and Permissive Parenting with Academic Procrastination of Pharmacy Study Program Students at Sari Mutiara Indonesia University in Medanen_US
dc.typeTesis Magisteren_US
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
201804023 - Tania Gultom - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography3.02 MBAdobe PDFView/Open
201804023 - Tania Gultom - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV546.18 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.