Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20402
Title: Pengaruh Citra Merek Dan Iklan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Supermarket Macan Yaohan Medan Mall Medan
Other Titles: The Effect of Brand Image and Advertising on Purchasing Decisions at Macan Yaohan Supermarket Medan Mall Medan
Authors: Sitorus, Coki Ardiansyah
metadata.dc.contributor.advisor: Marbun, Patar
Isnaniah
Keywords: citra merek;iklan;dan keputusan pembelian;and purchase decision;brand image;advertisement
Issue Date: Apr-2015
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;118320149
Abstract: Keputusan pembelian konsumen merupakan sikap konsumen yang memutuskan untuk membeli suatu barang atau jasa yang dibutuhkannya.Keputusan pembelian konsumen untuk membeli dipengaruhi oleh beberapa faktor.Sikap ramah dan sopan dari pramuniaga,adanya fasilitas pelayanan,citra merek dari sebuah perusahaan dan iklan serta promosi yang baik,akan menarik minat konsumen untuk melakukan pembelian produk di tern pat tersebut. Consumer purchasing decisions are consumer attitudes decide to buy a good or service it needs. Consumer purchasing decisions to buy are influenced by several factors. Friendly and polite attitude of the sales clerk, the existence of facilities services, the brand image of a company and the advertising and promotion that well, it will attract consumers to buy products on the spot the.
Description: 65 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20402
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
118320149 - Coki Ardiansyah Sitorus - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography5.33 MBAdobe PDFView/Open
118320149 - Coki Ardiansyah Sitorus - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV2.99 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.