Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20421
Title: Perbedaan Kepuasan Pelanggan Yang Menggunakan Listrik Prabayar Dengan Pascabayar Di Rayon Binjai Kota
Other Titles: Differences in Customer Satisfaction Using Prepaid and Postpaid Electricity in the Binjai City Region
Authors: Kesumadinata, Pria Hardi
metadata.dc.contributor.advisor: Wahyuni, Nini Sri
Istiana
Keywords: kepuasan pelanggan;listrik prabayar;listrik pascabayar;postpaid electricity;prepaid electricity;customer satisfaction
Issue Date: 17-Sep-2013
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;098600054
Abstract: Penelitian ini adalah penelitian kuantitatif komparatif bertujuan untuk mengetahui perbedaan kepuasan pelanggan yang menggunak:an listrik prabayar dengan pascabayar di Rayon Binjai Kota. Selama ini pelanggan PLN mendapat layanan listrik pascabayar, yaitu pelanggan menggunak:an energi listrik dulu dan membayar belak:angan pada bulan berikutnya. PT. PLN (Persero) mengembangkan suatu produk berbasis teknologi informasi yang disebut "Prabayar" atau "Listrik Prabayar". Layanan prabayar ini merupak:an penjabaran dari misi PT. PLN (Persero ), yaitu melakukan bisnis kelistrikan dan bidang lain yang terkait, berorientasi kepada kepuasan pelanggan. Kepuasan pelanggan adalah perasaan senang atau kecewa yang ditunjukkan pelanggan setelah membandingkan hasil kerja aktual dengan harapannya. This research is a comparative quantitative research aims to find out the difference in customer satisfaction using prepaid electricity with postpaid in Rayon Binjai Kota. So far, PLN customers have postpaid electricity services, namely customers using electricity first and then pay back the following month. PT. PLN (Persero) developing a product based on information technology called "Prepaid" or "Prepaid Electricity". This prepaid service is an elaboration from the mission of PT. PLN (Persero), namely doing electricity business and other fields related, customer satisfaction oriented. Customer satisfaction is the feeling of pleasure or disappointment shown by the customer after compare actual performance with expectations.
Description: 76 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20421
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
098600054 - Pria Hardi Kesumadinata - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography4.12 MBAdobe PDFView/Open
098600054 - Pria Hardi Kesumadinata - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV928.42 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.