Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20434
Title: Perbedaan Self Regulated Learning antara Mahasiswa yang Bekerja dengan Mahasiswa yang Tidak Bekerja di Fakultas Psikologi Universitas Medan Area
Other Titles: Differences in Self Regulated Learning between Students Work with Students who do Not Work in Psychology of Faculty University of Medan Area
Authors: Siregar, Ruth Anggelina
metadata.dc.contributor.advisor: -
Keywords: self regulated learning;status mahasiswa;students status
Issue Date: 2016
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;128600074
Abstract: Kuliah sambil bekerja merupakan tuntutan pada zaman sekarang, beragam alasan yang melatarbelakangi mahasiswa untuk kuliah sambil bekerja, namun ketika kuliah sambil bekerja tidak mudah bagi mahasiswa untuk membagi waktu untuk bekerja dan kuliah. Agar mendapat nilai akademik yang memuaskan diperlukan suatu usaha dan ketrampilan belajar. Salah satu ketrampilan yang menunjang belajar untuk rnencapai tujuan mahasiswa adalah kernampuan meregulasi cliri dalam belajar( se(f regulated learning). Penelitian ini bertujuan untuk rn engetahui apakah ada perbedaan se(f regulated learning antara mahasiswa yang bekerja dengan mahasiswa yang tidak bekerja di Fakultas Psikologi Universitas Medan Area. Sampel penelitian adalah mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Medan Area, yang terdiri atas 134 orang mahasiswa yang bekerja dan 134 orang mahasiswa yang tidak beke1ja. Teknik pengambilan sampel menggunakan teknik purposive sampling, alat ukur yang digunakan adalah skala self regulated learning yang disusun sendiri oleh peneliti berdasarkan aspek self regulated learning ( Wolter, dkk 2003). Analisa data menggunakan analisis varian satu jalur, yang menunjukkan ada perbedaan se(fregulated learning antara mahasi svva yang bekerja dengan mahasiswa yang tidak bekerja di Fakultas Psikologi Universitas Medan Area. College while working are the requirement on today, various reasons behind students college while working, but when college while working is not easy for students to divide time to work and study. One of the skills that support learning to achieve the goal of the students is the ability to regulate themselves in learning (self-regulated learning). This study aims to determine whether there are differences in self-regulated learning among students who work with students who do not working. Samples were students of faculty of psychology of University of Medan Area. Which consists of 134 students working and 134 students who are not working. Technical sampling using purposive sampling, the measuring instrument used is the scale of self-regulated learning compiled by researcher based aspects of self-regulated learning (Wolter et al 2003 ). Tests different power using analysis of variance 1 lane. Based on the analysis of the data shows that there are differences in self-regulated learning among students who work with students who are not work in psychology of faculty of University of Medan Area.
Description: 77 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20434
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128600074 - Ruth Anggelina Siregar - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography4.51 MBAdobe PDFView/Open
128600074 - Ruth Anggelina Siregar - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.26 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.