Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20470
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMinauli, Irna-
dc.contributor.advisorAzis, Azhar-
dc.contributor.authorRahmaddani-
dc.date.accessioned2023-07-26T03:43:23Z-
dc.date.available2023-07-26T03:43:23Z-
dc.date.issued2014-04-16-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20470-
dc.description71 Halamanen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara kepercayaan diri dengan prokrastinasi akademik mahasiswa. Hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini adalah ada hubungan negatif antara kepercayaan diri dengan prokrastinasi akademik mahasiswa. Subjek penelitian yang diambil sejumlah 150 mahasiswa. Teknik pengambilan sampel adalah icidental sampling. Alat ukur yang digunakan adalah skala kepercayaan diri yang terdiri dari 38 butir dan skala prokrastinasi 37 butir. pengolahan data penelitian ini dengan menggunakan teknik korelasi product moment dari Pearson. Hasil penelitian menunjukkan adanya korelasi sebesar -0,535 dengan p < 0,01, hal ini berarti ada korelasi negatif yang signifikan antara kepercayaan diri dengan prokrastinasi akademik mahasiswa. Hal ini berarti semakin rendah kepercayaan diri semakin tinggi prokrastinasi akademik. Adapun koefisien determinasi dari korelasi tersebut adalah sebesar R2= 0,286 artinya kepercayaan diri memberikan sumbangan efektif terhadap prokrastinasi akademik sebesar 28,6% sedangkan sisanya (71,4%) ditentukan oleh variabel lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini. This study aims to determine the relationship between self-confidence with student academic procrastination. The hypothesis proposed in the research this is a negative relationship between self-confidence and procrastination student academic. The research subjects taken were 150 students. The sampling technique is incidental sampling. Measuring tool used is a self-confidence scale consisting of 38 items and a procrastination scale of 37 grain. Processing of this research data using product correlation techniques moment from Pearson. The results showed a correlation of -0.535 with p <0.01, this means that there is a significant negative correlation between confidence with student academic procrastination. This means more the lower the self-confidence the higher the academic procrastination. As for the coefficients the determination of this correlation is R2 = 0.286, meaning self-confidence make an effective contribution to academic procrastination of 28.6% while the rest (71.4%) is determined by other variables not examined in this research.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;088600004-
dc.subjectprokrasinasi akademiken_US
dc.subjectkepercayaan dirien_US
dc.subjectacademic procrastinationen_US
dc.subjectconfidenceen_US
dc.titleHubungan antara Kepercayaan Diri dengan Prokrastinasi Akademik Mahasiswaen_US
dc.title.alternativeRelationship between Self Confidence and Student Academic Procrastinationen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
088600004 - Rahmaddani - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography4.23 MBAdobe PDFView/Open
088600004 - Rahmaddani - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.67 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.