Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20523
Title: | Studi Identifikasi Faktor Faktor Yang Mempengaruhi Aktualisasi Diri Pada Perilaku Tattoo Remaja Akhir Di Desa Sigar Gara Kec. Patumbak |
Other Titles: | Identification Study of Factors Influencing Self-Actualization in Late Adolescent Tattoo Behavior in Sigar Gara Village, Kec. Patumbak |
Authors: | Afifah, Shalawati |
Keywords: | faktor faktor aktualisasi diri;self-actualization factors |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Series/Report no.: | NPM;098600024 |
Abstract: | Penelitian ini bertujuan untuk rnengetahui faktor-faktor yang mempengaruhi aktualisasi diri pada pelaku tatto remaja akhir di Desa Sigara-gara Kec.patLm1bak dengan menggunakan skala faktor-faktor yang mempengaruhi aktualisasi diri yang mengacu dari pendapat Fadlymun (2009) dengan faktorfaktor yang rnernpengaruhi aktualisasi diri yaitu faktor proses keluarga dan krisis identitas atau faktor internal serta pengaruh ternan sebaya dan faktor sosial ekonomi(faktor ekstemal). This study aims to find out the factors that influencing self-actualization of late adolescent tattooists in Sigaragara Village Kec.patLm1bak by using a scale of influencing factors self-actualization which refers to the opinion of Fadlymun (2009) with factors Factors that affect self-actualization are family process factors and crises identity or internal factors as well as the influence of peers and social factors economic (external factors). |
Description: | 77 Halaman |
URI: | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20523 |
Appears in Collections: | SP - Psychology |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
098600024 - Shalawati Afifah - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography | 5.34 MB | Adobe PDF | View/Open |
098600024 - Shalawati Afifah - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 1.16 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.