Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20749
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPurba, Amir-
dc.contributor.advisorWarjio-
dc.contributor.authorSyafza, Ardy Rinaldy-
dc.date.accessioned2023-08-14T09:26:28Z-
dc.date.available2023-08-14T09:26:28Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20749-
dc.description75 Halamanen_US
dc.description.abstractDalam upaya menanggulangi permasalahan kepemilikan dan penyediaan data dan informasi akta kelahiran yang akurat, mengharuskan penyelenggara pemerintah memanfaatkan teknologi informasi untuk mendukung kelancaran pelayanan administrasi kependudukan, dimana dalam pelaksanaannya dimulai dari desa/kelurahan sebagai awal proses pendataan penduduknya di tiap kecamatan, selanjutnya data-data akan disimpan ke dalam basis data anr:. terintegrasi untuk menghasilkan informasi kependudukan yang akurat. Memperhatikan peran penting bidang kependudukan maka sebagai penyelenggara pemerintahan, Dinas Kependudukan dan Pencatatan Sipil Kabupaten Langka:t ditunjuk sebagai unsur pelaksana otonomi daerah di bidang pelayanan administratif kependudukan yang berfungsi mengarahkan pelayanan masyarakal dengan penuh pengabdian, memperbaiki tata pelaksanaan pelayanan secara lebih tertib dan teratur tanpa adanya perlakuan diskriminatif. In an effort to overcome the problem of ownership and provision of data and accurate birth certificate information, requires the organizer the government utilizes information technology to support smoothness population administration services, which in its implementation begins from the village/kelurahan as the beginning of the population data collection process in each district, then the data will be stored in the anr: database. integrated to produce accurate population information. Paying attention to the important role of the population sector then as an organizer government, Department of Population and Civil Registration of Langka Regency: t appointed as implementing elements of regional autonomy in the service sector population administration which functions to direct community services with full dedication, improve the implementation of services more orderly and regular without any discriminatory treatment.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;151801161-
dc.subjectPerananen_US
dc.subjectkualitasen_US
dc.subjectpelayananen_US
dc.subjectaktaen_US
dc.subjectkelahiranen_US
dc.subjectroleen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectserviceen_US
dc.subjectdeeden_US
dc.subjectbirthen_US
dc.titlePeranan Dinas Kependudukan Dan Pencatatan Sipil Dalam Meningkatkan Kualitas Pelayanan Pembuatan Akta KeJahiran Di Kabupaten Langkat Provinsi Sumatera Utaraen_US
dc.title.alternativeThe Role of the Department of Population and Civil Registration in Improving the Quality of Services for Making Birth Certificates in Langkat Regency, North Sumatra Provinceen_US
dc.typeTesis Magisteren_US
Appears in Collections:MT - Master of Public Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
151801161 - Ardy Rinaldy Syafza - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography4.61 MBAdobe PDFView/Open
151801161 - Ardy Rinaldy Syafza - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV2.35 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.