Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20940
Title: Peranan Pelimpahan Wewenang dalam Peningkatan Efektivitas Kerja Pegawai pada Bappeda Kota Binjai
Other Titles: The Role of Delegation of Authority in Increasing Employee Work Effectiveness at the Binjai City Bappeda
Authors: Siswati, Erni
metadata.dc.contributor.advisor: Nst, Thamrin
Siregar, Taufik
Keywords: pelimpahan wewenang;efektivitas kerja;delegation of authority;work effectiveness
Issue Date: Oct-2009
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;058500064
Abstract: Kesimpulan I. Bidang kegiatan yang dikelola oleh Kantor Bappeda Kota Binjai adalah sebagai suatu lembaga pemerintah yang berhubungan dengan pelayanan kependudukan, maka secara langsung Kantor Bappeda Kota Binjai sangat berperan terhadap pelaksanaan perencanaan pembangunan, sehingga dengan efektivitas kegiatan Kantor Bappeda Kota Binjai yang sedemikian, maka efektivitas kegiatan Kantor Bappeda Kota Binjai juga menyangkut peningkatan efektivitas dari peranan pegawai-pegawainya sehingga dengan demikian . apabila hasil. pekei]aan pegawainya jelek Iriaka• secaritlangsurtg pekerjaan dari Kantor Bappeda Kota Binjai tidak dapat mendukung pelaksanaan pembangunan dan demikian juga sebaliknya. 2. Pendelegasian tugas, wewenang dan tanggung jawab dilakukan secara vertikal yaitu dari pimpinan tertinggi dan berangsur-angsur ke pejabat yang lebih rendah dan akhimya pada pegawai tingkat bawah. Pendelegasian tugas dan wewenang yang sedemikian akan dapat memastikan luas dan lingkup pekerjaan seorang pegawai. 3. Struktur organisasi dari Kantor Bappeda Kota Binjai sudah cukup sesuai dalam menfasilitasi peningkatan efektivitas kerja pegawai. Karena dalam hal ini pegawai mengetahui ruang lingkup pekerjaannya secara jelas, perintah yang jelas serta pelaporan pekerjaan yang jelas pula. Pegawai juga dapat meningkatkan efektivitas kerja melalui struktur organisasi yang diterapkan di Kantor Bappeda Kota Binjai karena pegawai dapat menunjukkan pengembangannya secara jelas kepada atasannya. Conclusion I. The areas of activity managed by the Binjai City Bappeda Office are as a government agency dealing with services population, the Binjai City Bappeda Office is very direct play a role in the implementation of development planning, so that with the effectiveness of the activities of the Binjai City Bappeda Office, then the effectiveness of the activities of the Binjai City Bappeda Office also involves improvement the effectiveness of the role of its employees so that . if the results. the work of the employees is bad Iriaka• secaritlangsurtg job from The Binjai Municipal Bappeda office was unable to support implementation development and vice versa. 2. The delegation of tasks, authorities and responsibilities is carried out vertically namely from the highest leadership and gradually to more officials low and ultimately to lower level employees. Delegation of tasks and Such authority will ensure the breadth and scope an employee's job. 3. The organizational structure of the Binjai City Bappeda Office is sufficiently appropriate facilitating the improvement of employee work effectiveness. Because in this case Employees know the scope of work clearly, the instructions are clear and clear work reporting as well. Employees can too improve work effectiveness through the organizational structure implemented in Binjai City Bappeda Office as employees can show development clearly to his superiors.
Description: 63 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/20940
Appears in Collections:SP - Government Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
058500064 - Erni Siswati - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, IV, VI , Bibliography4.05 MBAdobe PDFView/Open
058500064 - Erni Siswati - Chapter V.pdf
  Restricted Access
Chapter V903.24 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.