Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21317
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDalimunthe, Hairul Anwar-
dc.contributor.authorSugito, Indy Frederica-
dc.date.accessioned2023-10-02T08:24:06Z-
dc.date.available2023-10-02T08:24:06Z-
dc.date.issued2023-08-08-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21317-
dc.description87 Halamanen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk melihat tingkatan stress yang dialami mahasiswa saat menyusun skripsi di Fakultas Psikologi Universitas Medan Area. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif dengan pendekatan kuantitatif. Populasi pada penilitian ini berjumlah 105 mahasiswa aktif Fakultas Psikologi Stambuk 2019 dan sampel penelitian berjumlah 105 mahasiswa. Teknik pengambilan data menggunakan teknik total sampling. Skala yang digunakan pada penelitian ini adalah skala gutmann. Data-data dikumpulkan melalui google form dan dianalisis secara kuantitatif. Teknik analisis data menggunakan teknik statistik deskriptif dengan menghitung persentase data dari setiap dimensi secara mendalam. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa tingkat stress mahasiswa semester akhir yang sedang menyusun skripsi pada Fakultas Psikologi Universitas Medan Area dikategorikan tinggi dengan hasil yaitu sebesar 74 orang atau sebesar 70,4%. Aspek biologis yang meliputi gejala fisik memiliki kategori tertinggi terhadap tingkat stress mahasiswa yang sedang menyusun skripsi di Fakultas Psikologi Universitas Medan Area dengan jumlah 70 mahasiswa tingkat akhir dengan presentase 66,7% sedangkan aspek psikologis meliputi gejala kognisi (pikiran), gejala emosi dan gejala tingkah laku (perilaku) juga memiliki kategori tinggi dengan jumlah 63 mahasiswa tingkat akhir dengan presentase 60,0%. This study aims to see the level of stress experienced by students when preparing a thesis at the Faculty of Psychology, Medan Area University. The method used is a descriptive method with a quantitative approach. The population in this study amounted to 105 active students of the Faculty of Psychology Stambuk 2019 and the research sample amounted to 105 students. The data collection technique used total sampling technique. The scale used in this study is the Gutmann scale. The data were collected via google form and analyzed quantitatively. The data analysis technique uses descriptive statistical techniques by calculating the percentage of data from each dimension in depth. The results of this study indicate that the stress level of final semester students who are preparing a thesis at the Faculty of Psychology, Medan Area University is categorized as high with the results of 74 people or 70.4%. Biological aspects which include physical symptoms have the highest category of stress levels of students who are preparing a thesis at the Faculty of Psychology, Medan Area University with a total of 70 final year students with a percentage of 66.7% while psychological aspects include symptoms of cognition (thoughts), emotional symptoms and behavioral symptoms (behavior) also have a high category with a total of 63 final year students with a percentage of 60.0%.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;198600245-
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectlevel stressen_US
dc.subjectthesisen_US
dc.subjectmahasiswaen_US
dc.subjecttingkat stressen_US
dc.subjectskripsien_US
dc.titleGambaran Tingkat Stress Dalam Menyusun Skripsi Pada Mahasiswa Semester Akhir Di Fakultas Psikologi Universitas Medan Areaen_US
dc.title.alternativeDescription of the level of stress in preparing a thesis for final semester students at the Faculty of Psychology, Medan Area Universityen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198600245 - Indy Frederica Sugito - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.74 MBAdobe PDFView/Open
198600245 - Indy Frederica Sugito - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV630.83 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.