Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21545
Title: Perbedaan Motivasi Kerja Ditinjau Dari Tipe Kepribadian A Dan B Pada Karyawan Marketing Pt. Bank Btpn Lubuk Pakam Deli Serdang
Other Titles: Differences in Work Motivation Judging from Personality Types A and B in Marketing Employees Pt. Bank Btpn Lubuk Pakam Deli Serdang
Authors: Farhan, Muhammad
metadata.dc.contributor.advisor: Purba, Anna Wati Dewi
Keywords: work motivation;personality types A and B;marketing employees;Motivasi kerja;tipe kepribadian A dan B;karyawan marketing
Issue Date: 3-Oct-2023
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;198600129
Abstract: Pengembangan yang diberikan oleh perusahaan akan mempengaruhi motivasi kerja karyawan marketing. Adanya motivasi maka karyawan marketing mampu mencapai target di dalam perusahaan. Penelitian ini bertujuan untuk melihat perbedaan motivasi kerja ditinjau dari tipe kepribadian A dan B pada karyawan marketing. Skala yang digunakan pada penelitian ini adalah skala motivasi kerja dengan pengumpulan data yang menggunakan skala likert, dimana yang menjadi subjek dalam penelitian ini adalah 100 orang karyawan marketing PT. Bank BTPN Lubuk Pakam Deli Serdang. Metode analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah teknik Independent Sample T-test, maka dapat diperoleh hasil sebagai berikut : Terdapat perbedaan motivasi kerja antara tipe kepribadian A dan B karyawan marketing PT. Bank BTPN Lubuk Pakam Deli Serdang. Hasil ini dengan p < 0,001, yang artinya ada perbedaan motivasi kerja ditinjau dari tipe kepribadian A dan B, maka dapat dinyatakan bahwa motivasi kerja karyawan marketing pada tipe kepribadian B tinggi, sebab mean hipotiknya 145 lebih kecil dari pada mean empirik 150,038 dimana selisihnya melebihi nilai SD 22,179 dan pada karyawan marketing berkepribadian A berada pada kategori rendah, sebab mean hipotetiknya 145 lebih besar dari mean empirik 133,958 dimana selisihnya lebih dari nilai SD 34,572. Dari hasil penelitian ini, maka hipotesis yang diajukan dinyatakan diterima. The development provided by the company will influence the work motivation of marketing employees. With motivation, marketing employees are able to achieve targets within the company. This research aims to see the differences in work motivation in terms of personality types A and B in marketing employees. The scale used in this research is a work motivation scale with data collection using a Likert scale, where the subjects in this research were 100 marketing employees of PT. Bank BTPN Lubuk Pakam Deli Serdang. The data analysis method used in this research is the Independent Sample T-test technique, so the following results can be obtained: There are differences in work motivation between personality types A and B of PT marketing employees. Bank BTPN Lubuk Pakam Deli Serdang. This result is p < 0.001, which means there is a difference in work motivation in terms of personality types A and B, so it can be stated that the work motivation of marketing employees in personality type B is high, because the hypothetical mean of 145 is smaller than the empirical mean of 150.038 where the difference exceeds the value SD is 22.179 and marketing employees with personality A are in the low category, because the hypothetical mean of 145 is greater than the empirical mean of 133.958, where the difference is more than the SD value of 34.572. From the results of this research, the proposed hypothesis is declared accepted.
Description: 93 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21545
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198600129 - Muhammad Farhan - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV450.14 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
198600129 - Muhammad Farhan - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.