Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21552
Title: Hubungan Komunikasi Pemasaran dengan Minat Membeli Kembali Konsumen pada Restoran Song Fa Lippo Plaza Medan
Other Titles: The Corelation Of Marketing Communications To Consumer Buyback Interest In Song Fa Lippo Plaza Restaurant Medan
Authors: Sembiring, Peranita
metadata.dc.contributor.advisor: Syafrizaldi
Keywords: konsumen;komunikasi pemasaran;minat membeli kembali;consumers;marketing communications;intention to repurchase
Issue Date: 8-Aug-2023
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188600183
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan komunikasi pemasaran dengan minat membeli kembali konsumen pada Restoran Song fa Lippo Plaza Medan. Komunikasi pemasaran adalah salah satu kegiatan pemasaran yang berusaha menyebarkan informasi, mempengaruhi atau mengingatkan pasar sasaran atas perusahaan atau produk agar bersedia menerima, membeli, dan setia pada produk yang ditawarkan oleh produsen. Minat membeli kembali adalah perilaku konsumen dimana konsumen mempunyai keinginan untuk memilih suatu produk berdasarkan pengalaman dalam memilih, menggunakan, dan mengkonsumsi atau bahkan menginginkan suatu produk. Penelitian ini dilakukan di Restoran Song fa Lippo Plaza Medan. Pendekatan dalam penelitian ini menggunakan metode Kuantitatif. Teknik pengambilan data menggunakan teknik insidental sampling, dengan jumlah sampel 48 orang konsumen yang pernah makan di restoran Song Fa Medan. Metode pengumpulan data menggunakan model skala likert, yaitu komunikasi pemasaran dan skala minat membeli kembali. Uji analisis data mengunakan teknik kolmogorov-smirnov (rxy) diperoleh hasil sebesar 0,445 dengan signifikansi p = 0.000 < 0.050. Artinya hipotesis diterima yaitu terdapat hubungan positif antara komunikasi pemasaran dengan minat membeli kembali konsumen di Restoran Song Fa Medan. Komunikasi pemasaran tergolong tinggi dimana mean hipotetik (97.5) lebih kecil dari mean empirik (115.35) dan selisihnya melebihi bilangan satu SD (14.840). Minat membeli kembali tergolong sedang dimana mean hipotetik (87.5) lebih kecil dari mean empirik (100.04) dan selisihnya tidak melebihi bilangan satu SD (15.743). This study aims to look at the corelation between marketing communications and consumer repurchase intentions at the Song fa Restaurant Lippo Plaza Medan. Marketing communication is one of the marketing activities that seeks to disseminate information, influence or remind the target market for a company or product to be willing to accept, buy and be loyal to the products offered by manufacturers. Repurchase intention is consumer behavior where consumers have the desire to choose a product based on experience in choosing, using, and consuming or even wanting a product. This research was conducted at Song fa Restaurant Lippo Plaza Medan. The approach in this study uses a quantitative method. The data collection technique used incidental sampling technique, with a total sample of 48 consumers who had eaten at the Song Fa restaurant in Medan. The data collection method uses the Likert scale model, namely marketing communications and the scale of repurchasing interest. Data analysis test using the Kolmogorov-Smirnov technique (rxy) obtained a result of 0.445 with a significance p = 0.000 <0.050. This means that the hypothesis is accepted, namely that there is a positive connection between marketing communications and the intention to repurchase consumers at Song Fa Restaurant Medan. Marketing communication is classified as high where the hypothetical mean (97.5) is smaller than the empirical mean (115.35) and the difference exceeds one SD (14.840). The intention to repurchase is moderate where the hypothetical mean (87.5) is smaller than the empirical mean (100.04) and the difference does not exceed one SD (15,743).
Description: 95 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21552
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188600183 - Peranita Sembiring - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.73 MBAdobe PDFView/Open
188600183 - Peranita Sembiring - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV587.59 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.