Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21591
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKhairuddin-
dc.contributor.authorRaja Guk-Guk, Ruth S.A.-
dc.date.accessioned2023-10-20T04:31:44Z-
dc.date.available2023-10-20T04:31:44Z-
dc.date.issued2023-10-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/21591-
dc.description51 Halamanen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk menggambarkan faktor-faktor minat berwirausaha pada Mahasiswa Universitas Medan Area. Metode penelitian yang digunakan adalah metode kuantitatif dengan tipe penelitian kuantitatif deskripsif. Populasi dalam penelitian ini adalah berjumlah 1820 mahasiswa semua jurusan di Universitas Medan Area dengan kriteria: stambuk 2021, dan baru menyelesaikan mata kuliah kewirausahaan. Pengambilan jumlah sampel menggunakan rumus slovin, dimana dalam penelitian ini sampel yang didapatkan adalah berjumlah 95 Mahasiswa Universitas Medan Area. Pengambilan data dilakukan dengan model skala likert, dengan total 4 opsi jawaban di masing-masing pertanyaan dengan total 36 item pertanyaan. Skala minat berwirausaha disusun berdasarkan faktor yang mempengaruhi minat berwirausaha menurut teori Alma (2005) yaitu: Personal, Sosiological, Enviromental. Metode analisis data yang digunakan dalam penelitian ini menggunakan rumus F Persen, kemudian data diolah dan dianalisis menggunakan aplikasi SPSS versi 20.00 for windows. Berdasarkan hasil penelitian mengenai faktor-faktor yang mempengaruhi minat berwirausaha pada mahasiswa Universitas Medan Area, dibawah ini diurutkan faktor-faktor yang berkontribusi dari yang tertinggi hingga yang terendah dalam mempengaruhi minat berwirausaha yaitu : Faktor sosiologi sebesar 34.01%, faktor enviromental 33,43%, dan faktor personal 32,55%. This research aims to describe the factors of interest in entrepreneurship among Medan Area University students. The research method used is a quantitative method with descriptive quantitative research type. The population in this study was 1820 students from all majors in Medan Area University with criteria: standard 2021, and has just completed an entrepreneurship course. The sample size was taken using the Slovin formula, where in this study the sample obtained was 95 Medan Area University students. Data collection is done with a model Likert scale, with a total of 4 answer options for each question for a total of 36 question items. The entrepreneurial interest scale is structured based on factors that influence entrepreneurial interest according to Alma's (2005) theory, namely: Personal, Sociological, Environmental. The data analysis method used in this research uses the F Percent formula, then the data is processed and analyzed using the SPSS version 20.00 for Windows application. Based on the results of research regarding the factors that influence interest in entrepreneurship among Medan Area University students, below are the factors that contribute in order from highest to lowest in influencing interest in entrepreneurship, namely: Sociological factors at 34.01%, environmental factors at 33.43%, and personal factors 32.55%.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;198600285-
dc.subjectminat berwirausahaen_US
dc.subjectmahasiswaen_US
dc.subjectkewirausahaanen_US
dc.subjectinterest in enterepreneurshipen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectwntrepreneurshipen_US
dc.titleStudi Identifikasi Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat Berwirausaha Mahasiswa UMAen_US
dc.title.alternativeStudy to Identify Factors that Influence UMA Students' Interest in Entrepreneurshipen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198600285 - Ruth S.A. Raja Guk-Guk Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography19.66 MBAdobe PDFView/Open
198600285 - Ruth S.A. Raja Guk-Guk Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV335.42 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.