Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22274
Title: Analisis Teoritis Performansi Mesin Berteknologi Vvt-I dan Non Vvt-I
Other Titles: Theoretical Analysis of Machine Performance with VVT-I and Non-VVT-I Technology
Authors: Siregar, Arizal Sari Gunawan
metadata.dc.contributor.advisor: -
Keywords: VVT-i;efisiensi;motor bakar;power;torsi;motor burns;power;torque
Issue Date: 2012
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;088130001
Abstract: VVT-i merupakan salah satu aplikasi teknologi informasi pada industri otomotif khususnya dalam hal penyempurnaan performansi mesin. VVT-i adalah teknologi pengaturan katup pembakaran. Perbedaan mendasar yang dimiliki oleh sistem VVT-i adalah perputaran intake cam tidak perlu sama persis dengan perputaran mesin. Pada mobil tanpa system VVT-i, intake cam hanya mempunyai satu pola bukaan katup sehingga membuat mesin tidak dapat memaksimalkan tenaga mesin pada saat tenaga besar dibutuhkan dan tidak dapat meminimalkan bahan bakar yang dipergunakan ketika tenaga yang dibutuhkan tidak besar. Sedangkan pada mobil dengan mesin berteknologi VVT-i, ketika pengemudi memerlukan tenaga lebih besar, maka mekanisme katup akan diatur sedemikian rupa sehingga torsi mesin dapat meningkat. Sebaliknya, ketika hanya dibutuhkan sedikit tenaga mesin, maka mekanisme katup akan diatur sedemikian rupa sehingga bahan bakar yang dipergunakan lebih sedikit dan tentunya gas buang yang dihasilkan lebih bersih. Dari paparan diatas tujuannya yaitu mendapatkan power dan torsi yang optimal di semua kondisi dan beban kerja dengan tetap irit bahan bakar. VVT-i is on of the information technology applications in the automotive industry especially in terms of performance improvement mesin. VVT-i is the valve settings combustion technology. Fundamental distinction ownet by VVT-i systim is the velocity of the intake cam does not have exactly the rotation of the machine. The car without VVT-i system, the intake cam has only one valve opening pattern that makes the machine can not maximize engine power when the power is needed and can not minimize fie! in use when the power required is not great. While in the car with VVT-i engine technology, when the driver requires more power, the valve mechanism will be set up in such a way that the engine's torque can be increased. Conversely, when it just needed a bit of engine power, the valve mechanism will be set up in such a way that the fuel used less and of course the resulting flue gas cleaner. Of exposure to the above purpose is just one, whichis getting optimum power and torque in all conditions and workload while fuel economy.
Description: 55 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22274
Appears in Collections:SP - Mechanical Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
088130001 - Arizal Sari Gunawan Siregar - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography2.44 MBAdobe PDFView/Open
088130001 - Arizal Sari Gunawan Siregar - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.26 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.