Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22622
Title: Perbedaan Adversity Quotient Ditinjau Dari Pola Asuh Orangtua Pada Siswa Pencinta Alam Sabhagiri 6 Medan
Other Titles: Differences in Adversity Quotient Judging from Parenting Patterns for Students who Love Nature in Sabhagiri 6 Medan
Authors: Siregar, Ade Lisnawati
metadata.dc.contributor.advisor: Purba, Anna Wati Dewi
Siregar, Nurmaida Irawani
Keywords: adversity quotient;pola asuh orang tua;pencinta alam;parenting style
Issue Date: 2016
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;128600116
Abstract: Penelitian ini bertujuan melihat perbedaan Adversity Quotient ditinjau dari Pola Asuh Orang Tua pada Siswa Pencinta Alam Sabhagiri 6 Medan. Adversity Quotient adalah respon individu terhadap kesulitan yang dihadapi, yaitu berupa respon yang dapat berfungsi untuk bertahan (tidak putus asa ataupun mengundurkan diri) dan menghadapi kesulitan untuk diselesaikan. Pola asuh orangtua adalah keseluruhan interaksi antara orangtua (pengasuh) dengan anak (yang' diasuh) dimana pengasuhan ini berarti orangtua mendidik, membimbing dan mendisiplinkan serta melindungi anak untuk mencapai kedewasaan sesuai dengan norma yang ada dalam masyarakat agar anak dapat hidup selaras dengan lingkungannya Pola asuh yang dimaksud dalam penelitian ini terbagi kepada tiga yakni pola asuh otoriter, pola asuh demokratis dan pola asuh pennisif. Hipotetis dari penelitian ini adalah ada terdapat perbedaan antara adversity quotient ditinjau dari pola asuh orangtua. Dengan asumsi, anak yang diasuh dengan pola asuh demokratis memiliki adversity quotient yang lebih tinggi dibandingkan dengan anak yang diasuh dengan pola asuh otoriter dan permisif. This research aims to see differences in Adversity Quotient in terms of patterns Parental Care for Nature Loving Students in Sabhagiri 6 Medan. Adversity Quotient is an individual's response to the difficulties faced, namely in the form of response that can function to survive (not despair or resigned) and faced difficulties to resolve. Parenting Parenting is the total interaction between parents (caregivers) and children (who is 'cared for) where this care means parents educate, guide and discipline and protect children to reach appropriate maturity with existing norms in society so that children can live in harmony with environment The parenting style referred to in this research is divided into three namely authoritarian parenting, democratic parenting and pennisive parenting. Hypothetical from this research is that there are differences between the adversity quotient reviewed from parental parenting styles. Assuming that the child is raised with an upbringing pattern democratic has a higher adversity quotient compared to children raised with authoritarian and permissive parenting styles.
Description: 77 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22622
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128600116 - Ade Lisnawati Siregar - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography5.02 MBAdobe PDFView/Open
128600116 - Ade Lisnawati Siregar - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.61 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.