Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22838
Title: Peranan anggaran Penjualan Sebagai Alat Pengawasan CV. Industri Malaka Medan
Other Titles: The Role of Sales Budgets as a CV Monitoring Tool. Industrial Malacca Medan
Authors: Br Sitepu, Ukurta
metadata.dc.contributor.advisor: Hardy, Jhon
Wijaya, Muslim
Keywords: anggaran Penjualan;Sales budget;CV. Industri Malaka Medan
Issue Date: 5-Oct-2002
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;978300121
Abstract: Anggaran penjualan adalah anggaran yang merencanakan secara terperinci tentang penjualan perusahaan untuk periode mendatang, dan didalamnya meliputi rencana tentang jenis, jumlah dan waktu penjualannya. Tujuan penyususunan anggaran penjualan adalah untuk membantu rpanajemen memimpin jalannya perusahaan dan sebagai dasar penyusunan anggaran lainnya dalam perusahaan yang menghadapi pasar yang bersaing, sehingga penjualan harus disusun paling awal dari pada semua anggaran yang lain yang ada dalam perusahaan. The sales budget is a budget that plans systematically details about the company's sales for the coming period, and It includes plans regarding the type, quantity and timing of sales. The purpose of preparing a sales budget is to help Management leads the running of the company and is the basis for its organization other budgets in companies facing competitive markets, so sales must be prepared earlier than all budgets others in the company.
Description: 67 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/22838
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978300121 - Ukurta Br Sitepu - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography3.98 MBAdobe PDFView/Open
978300121 - Ukurta Br Sitepu - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV525.26 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.