Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23368
Title: Sistem Informasi Pemasaran dalam Meningkatkan Penjualan Jasa Asuransi pada Divisi Standard AJB Bumiputera 1912 Cabang Medan
Other Titles: Marketing Information System in Increasing Sales of Insurance Services in the Standard Division of AJB Bumiputera 1912 Medan Branch
Authors: Bastian, Reynold
Keywords: Sistem Informasi Pemasaran;Meningkatkan Penjualan Jasa Asuransi;Increase Sales of Insurance Services
Issue Date: 2001
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;978300295
Abstract: Asuransi Jiwa Bersama Bumiputera 1912 sebagai perusahaan nasional terbesar di Indonesia akan menghadapi persaingan yang semakin hebat dan keras, serta pengaruh globalisasi yang semakin tidak terbendung. Di era Reformasi pada abad ke-21 mendatang penguasaan terhadap suatu sistem informasi akan menjadi hal yang paling pokok bagi sebuah perusahaan untuk menghadapi tantangan dan persaingan di dunia bisnis. Bumiputera Mutual Life Insurance 1912 as a national company largest in Indonesia will face increasingly intense and tough competition, and the increasingly unstoppable influence of globalization. In the Reformation era in the 21st century, control over a system will come Information will be the most basic thing for a company face challenges and competition in the business world.
Description: 76 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23368
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978300295 - Reynold Bastian - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV2.29 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
978300295 - Reynold Bastian - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography4.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.