Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23522
Title: Pengaruh Cybermarketing terhadap Tingkat Hunian Kamar pada Hotel Polonia Medan
Other Titles: The Influence of Cybermarketing on Room Occupancy Rates at the Polonia Hotel Medan
Authors: Oktriani, Putri Liestian
metadata.dc.contributor.advisor: Marbun, Patar
Agustiono
Keywords: cybermarketing;hunian kamar hotel;hotel room occupancy
Issue Date: 2010
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;078320170
Abstract: Hotel Polonia Medan merupakan hotel bintang 4 yang mempunyai reputasi sangat baik. Hotel ini sudah mengenalkan produknya melalui internet sejak tahun 2001. Sehingga setiap pengunjung dapat melihat fasilitas yang disediakan hingga dapat melakukan sistem reservasi online melaui situs www.hotelpolonia.com. Para wisatawan atau pengunjung yang ingin datang ke kota medan tentunya akan memperoleh informasi mengenai hotel yang sesuai dengan keinginan yang diharapkan. Namun demikian sistem reservasi online sebagai perwujudan dari pengembangan dari usaha untuk menjangkau pasar yang lebih luas. Tujuan penelitian m1 adalah untuk mengetahui sejauhmana cybermarketing berpengaruh terhadap tingkat hunian kamar pada Hotel Polonia Medan. Jenis penelitian ini adalah asosiatif korelasi dengan pendekatan kuantitatif yang betujuan untuk mencari ada dan tidaknya hubungan antara cybermarketing dengan tingkat hunian kamar, dan apabila ada, seberapa eratnya hubungan serta berarti atau tidaknya hubungan itu. Populasi yang akan dijadikan sebagai responden adalah. dari 100 kuesioner yang tersebar sebanyak 60 kusioner diisi oleh pengunjung hotel. Sedangkan teknik pengumpulan data menggunakan data primer berupa pengamatanlobservasi dan menyebarkan angket pada pada responden yang dijadikan sampel penelitian. Teknik analisis yang dipergunakan adalah analisis regresi linear sederhana beserta dengan Korelasi Korelasi Product Moment. Berdasarkan regresi basil berganda didapat y = 12,6+ 0,68x, artinya setiap peningkatan hunian kamar akan meningkatkan cybermarketing sebesar 0,68% atau 68%. Hotel Polonia Medan is a 4 star hotel that has very good reputation. This hotel has introduced its products via the internet since 2001. So that every visitor can see the facilities provided so that you can make an online reservation system through the site www.hotelpolonia.com. Tourists or visitors who want to come to Medan city will of course get information about suitable hotels with expected wishes. However, there is an online reservation system as a manifestation of the development of the business to reach the market wider. The aim of the m1 research is to find out the extent cybermarketing influences the room occupancy rate at the Polonia Hotel Medan. This type of research is an associative correlation approach quantitative which aims to find whether or not there is a relationship between cybermarketing with room occupancy rates, and if so, how much the closeness of the relationship and whether the relationship is meaningful or not. The population will used as respondents are. of the 100 questionnaires distributed 60 questionnaires were filled out by hotel visitors. Meanwhile, data collection techniques using primary data in the form of observations and distribution questionnaire to respondents who were used as research samples. Analysis techniques used is simple linear regression analysis along with Correlation Product Moment Correlation. Based on multiple results regression, y = 12.6+ 0.68x, meaning each increase in room occupancy will increase cybermarketing by 0.68% or 68%.
Description: 62 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23522
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
078320170 - Putri Liestian Oktriani - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography9.17 MBAdobe PDFView/Open
078320170 - Putri Liestian Oktriani - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV4.01 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.