Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23967
Title: Pengaruh Content Marketing Dan Personal Selling Terhadap Minat Beli Pada Konsumen Beibycih Boutique Medan
Other Titles: The Influence of Content Marketing and Personal Selling on Buying Interest in Beibycih Boutique Medan Consumers
Authors: Kusuma, Mahendra
metadata.dc.contributor.advisor: Syahriandy
Keywords: Content Marketing;Personal Selling and Purchase Interest;Personal Selling dan Minat Beli
Issue Date: 1-Apr-2024
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;198320011
Abstract: Pengaruh Content Marketing dan Personal selling Terhadap Minat Beli Pada Konsumen Beibycih Boutique Medan, Skripsi 2023. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah Content Marketing dan Personal Selling berpengaruh Terhadap Konsumen Beybihcih Boutique Medan. Metode Penelitia yang digunakan dalam penelitian ini ialah dengan menggunakan metode kuantitatif. Metode pengumpulan data yang dilakukan dalam penelitian ini ialah dengan cara menyebar kuesioner secara offline kepada konsumen yang belanja di Beibycih Boutique Medan yang mana sesuai dengan kriteria yang sudah diterapkan. Populasi pada penelitian ini adalah 400 Konsumen yang membeli produk di Beybicih Boutique Medan. Dalam penelitian ini jumlah sampel yang diterapkan berjumlah 80 orang. Pengolahan data pada peneliti ini menggunakan perangkat lunak SPSS Versi 26. Hasil dari penelitian ini menyatakan bahwasannya nilai Adjusted R-Square sebesar 0,643. Hasil tersebut menunjukan bahwa Content Marketing dan Personal Selling mampu memberikan kontribusi atau pengaruh kepada minat beli sebesar 64,3%. Sedangkan sisanya sebesar 35,7% (100% - 64,3%) dijelaskan dan dipengaruhi oleh faktor dan variable lain diluar penelitian ini The Influence of Content Marketing and Personal Selling on Buying Interest among Beibycih Boutique Medan Consumers, Thesis 2023. The aim of this research is to find out whether Content Marketing and Personal Selling influence Beybihcih Boutique Medan consumers. The research method used in this research is quantitative methods. The data collection method used in this research is by distributing questionnaires offline to consumers who shop at Beibycih Boutique Medan which is in accordance with the criteria that have been applied. The population in this study was 400 consumers who bought products at Beybicih Boutique Medan. In this research, the number of samples used was 80 people. Data processing by this researcher used SPSS Version 26 software. The results of this study stated that the Adjusted R-Square value was 0.643. These results show that Content Marketing and Personal Selling are able to contribute or influence purchasing interest by 64.3%. While the remaining 35.7% (100% - 64.3%) is explained and influenced by other factors and variables outside this research
Description: 79 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/23967
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198320011 - Mahendra Kusuma - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV354.55 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
198320011 - Mahendra Kusuma - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.