Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/24134
Title: | Perbedaan Kematangan Karir Ditinjau dari Pola Asuh pada Siswa SMA Swasta Al-Hidayah Medan |
Other Titles: | Differences in Career Maturity in View of Parenting Patterns of Al-Hidayah Medan Private High School Students |
Authors: | Hutagalung, Akkadima |
metadata.dc.contributor.advisor: | Meutia, Cut Siregar, Mulia |
Keywords: | pola asuh pada siswa;kematangan karir;parenting on students;career maturity |
Issue Date: | Nov-2013 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Series/Report no.: | NPM;098600275 |
Abstract: | Penelitian ini bertujuan untuk melihat perbedaan kematangan karir ditinjau dari pola asuh pada Siswa SMA Al-Hidayah Medan. Dalam penelitian ini sampel yang digunakan adalah 76 orang. Penelitian ini dilaksanakan pada siswa SMA AlHidayah Medan Sumatera Utara yang dilakukan pada tanggal 6 September 2013. Untuk mengukur kematangan karir digunakan CM! yang disusun oleh Crites dan diadaptasi ke dalam budaya Indonesia oleh Taganing, dkk (2006). Sedangkan mengukur skala pola asuh yang terdiri dari pola asuh otoriter, poa asuh demkratis dan pola asuh permisif. Melihat nilai rata-rata pola asuh otoriter memiliki kematangan karir dengan nilai rata-rata empirik sebesar 53.8718 tidak berbeda jauh dengan siswa yang diasuh dengan pola asuh demokratis, dengan nilai ratarata empirik sebesar 53.3000 dan siswa yang diasuh dengan pola asuh permisif memiliki nilai rata-rata empirik sebesar 49.9857. Berdasarkan hasil dari penelitian diketahui bahwa tidak ada perbedaan kematangan karir ditinjau dari pola asuh. Hasil ini dibuktikan dengan koefisien F = 1.368; p= 0.262>0.050 (berarti tidak signifikan) dari hasil analisis ini maka hipotesis yang telah diajukan dalam penelitian ini ,dinyatakan ditolak. Berdasarkan penelitian diketahui bahwa secara urnum para siswa memiliki kematangan karir yang tinggi sebab nilai rata-rata hipotetik ( 40) > lebih kecil dari mean empirik (52.9857) dimana selisih antara mean dan hipotetik (12.9857), melebihi bilangan satu SB/SD (8. 25059). This research aims to see the difference in terms of career maturity of parenting on a high school student Al-Hidayah terrain. In this study the sample used was 75 people. This research was carried out on the high school students of Al-Hidayah Medan Sumatera Utara conducted on September 6, 2013. Career maturity is used to measure compiled by the CMI Crites and adapted to the cultures of Indonesia by Taganing, et al (2006). While measuring the parenting scale consisting of authoritarian parenting, parenting and permissive parenting. See the average rating of authoritarian parenting has the maturity of a career with the empirical average value of 53.8718 does not vary much with students who were raised with a democratic parenting, with the average value of the empirical 53.3000 and students cared with permissive parenting has an average value of empirical 49.9857. Based on the results of the research it is known that there is no difference in terms of career maturity of parenting. This result was proved by the coefficient F = 1,368; p = 0.262 > 0.050 (mean not significant) from the results of this analysis the hypotheses have been put forward in this study was rejected. Based on research it is known that in General, the students have the maturity of a career high for the average value hipotetik > ( 40) smaller than the empirical mean (52.9857) where the difference between the mean and hipotetik (12.9857), exceeding the number one SB/SD (8.25059). |
Description: | 73 Halaman |
URI: | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/24134 |
Appears in Collections: | SP - Psychology |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
098600275 - Akkadima Hutagalung - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography | 19 MB | Adobe PDF | View/Open |
098600275 - Akkadima Hutagalung - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 3.48 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.