Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/24190
Title: Studi Identifikasi Faktor Faktor yang Mempengaruhi Cyberloafing pada Karyawan PT. Sinar Andalas Proteksindo
Other Titles: Study to Identify Factors that Influence Cyberloafing among PT Employees. Sinar Andalas Proteksindo
Authors: Hutahaean, Ruth Yulia Kharis
metadata.dc.contributor.advisor: Novita, Eryanti
Keywords: Cyberloafing;karyawan;faktor faktor;factor factor
Issue Date: 25-Mar-2024
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;178600093
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apa saja faktor-faktor yang mempengaruhi Cyberloafing Pada Karyawan PT. Sinar Andalas Proteksindo. Populasi dari penelitian ini adalah 56 Karyawan PT. Sinar Andalas Proteksindo. Teknik pengambilan sampel dalam penelitian ini menggunakan teknik total sampling. Skala Cyberloafing disusun berdasarkan tiga faktor munculnya perilaku cyberloafing menurut Ozler&Polat (2012), terdapat yaitu :Faktor Individual, Faktor Demografis, Kelelahan dalam Bekerja, Dukungan Sosial. Skala mengacu pada skala likert yang disusun dengan 4 alternatif jawaban, yaitu : Sangat Setuju (SS), Setuju (S), Tidak Setuju (TS), dan Sangat Tidak Setuju (STS). Pernyataan favourable diberi rentangan nilai 4-1 dan pernyataan yang bersifat unfavourable diberi rentangan nilai 1-4. Berdasarkan hasil uji analisis dsekriftif dapat diketahui bahwa faktor terbesar yang mempengaruhi cyberloafing adalah faktor individu dengan persentasi sebesar 26, 1 %. Selanjutnya adalah faktor demografis sebesar 25, 9 %, faktor ketiga adalah faktor dukungan sosial sebesar 25,6 %. Faktor terakhir adalah kelelahan dalam bekerja sebesar 22,4 %. This research aims to find out what factors influence cyberloafing among PT employees. Sinar Andalas Proteksindo. The population of this research was 56 employees of PT. Sinar Andalas Proteksindo. The sampling technique in this research used a total sampling technique. The Cyberloafing Scale is structured based on three factors in the emergence of cyberloafing behavior according to Ozler & Polat (2012), namely: Individual Factors, Demographic Factors, Fatigue at Work, Social Support. The scale refers to a Likert scale which is prepared with 4 alternative answers, namely: Strongly Agree (SS), Agree (S), Disagree (TS), and Strongly Disagree (STS). Favorable statements are given a value range of 4-1 and unfavorable statements are given a value range of 1-4. Based on the results of the descriptive analysis test, it can be seen that the biggest factor influencing cyberloafing is individual factors with a percentage of 26.1%. Next is the demographic factor of 25.9%, the third factor is the social support factor of 25.6%. The final factor is fatigue at work at 22.4%.
Description: 71 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/24190
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
178600093 - Ruth Yulia Kharis Hutahaean - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV587.3 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
178600093 - Ruth Yulia Kharis Hutahaean - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.