Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/24272
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSinaga, Dina Syahputri-
dc.date.accessioned2024-06-10T10:44:54Z-
dc.date.available2024-06-10T10:44:54Z-
dc.date.issued2013-11-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/24272-
dc.description76 Halamanen_US
dc.description.abstractPenalaran moral adalah penilaian tentang baik atau buruknya perbuatan dan kelakuan, akhlak, kewajiban dan sebagainya, sedangkan bullying adalah tindakan mengintimidasi yang dilakukan oleh pihak yang lebih kuat terhadap pihak yang lebih lemah. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah ada hubungan antara penalaran moral dengan perilaku bullying yang di lakukan oleh para santri madrasah Aliyah pondok pesantren. Moral reasoning is a judgment about the goodness or badness of an action and behavior, morals, obligations and so on, while bullying is an intimidating action carried out by a superior party strong against weaker parties. The aim of this research is to find out whether there is a relationship between moral reasoning and bullying behavior carried out by Aliyah madrasah students Islamic boarding school.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;098600227-
dc.subjectPerilaku Bullyingen_US
dc.subjectPenalaran Moralen_US
dc.subjectMoral Reasoningen_US
dc.subjectBullying Behavioren_US
dc.titleHubungan Antara Penalaran Moral dengan Perilaku Bullying pada Santri Pondok Pesantrenen_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Moral Reasoning and Bullying Behavior in Islamic Boarding School Studentsen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
098600227 - Dina Syahputri Sinaga - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography17.56 MBAdobe PDFView/Open
098600227 - Dina Syahputri Sinaga - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV3.63 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.