Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/24553
Title: | Analisis Percepatan Pelaksanaan Pekerjaan pada Proyek Pembangunan Safety Riding Centre |
Other Titles: | Analysis of the Acceleration of Work Implementation on the Safety Riding Center Construction Project |
Authors: | Siregar, Dorlan |
metadata.dc.contributor.advisor: | Nasution, Mahliza |
Keywords: | crashing;pekerja;biaya optimum;crashing;workers;optimum cost |
Issue Date: | 9-Aug-2023 |
Publisher: | Universitas Medan Area |
Series/Report no.: | NPM;198110027 |
Abstract: | Percepatan penyelesaian proyek harus dilakukan dengan perencanaan yang tepat. Salah satu alternatif yang dapat digunakan untuk menunjang percepatan aktivitas pekerjaan adalah dengan menambah tenaga kerja dan jam kerja, sehingga dapat menaggulangi keterlambatan suatu proyek. Untuk memperoleh keuntungan yang lebih maksimal dan tanpa mengabaikan keselamatan kerja serta kualitas pekerjaan. Tujuan dari penelitian ini adalah Untuk Menganalisis percepatan pelaksanaan pekerjaan proyek safety riding centre dengan menambah tenaga kerja dan jam kerja optimum. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif dengan jenis metode studi kasus. Metode Crashing di pakai untuk mempercepat keterlambatan proyek riding centre dengan Microsoft office project 2016 sebagai perangkat pengolah data. Setelah dilakukan analisis data, dapat disimpulkan terdapat 3 jalur kritis yang mempengaruhi pelaksanaan pekerjaan proyek safety riding centre, menambah tenaga kerja dan jam kerja optimum pun dilakukan. Hasil yang didapat setelah dilakukannya analisis adalah pekerjaan struktur atas memiliki jalur kritis terpanjang dengan rentang waktu pengerjaan awal 161 hari setelah di percepatan waktu sebanyak 38 hari hingga menjadi 123 hari lebih awal dan pertambahan 8 orang tenaga kerja. Dengan biaya awal 4.519.890.373 menjadi 4.519.965.373. Semakin tinggi dikeluarkannya biaya, maka semakin cepat pula pekerjaan tertunda tersebut terselesaikan. The Accelerating project completion must be done with proper planning. One of the alternatives that can be used to support the acceleration of work activities is by adding manpower and working hours, in order to address delays in a project. To achieve maximum benefits without compromising workplace safety and job quality. The aim of this research is to analyze the acceleration of the implementation of the safety riding center project by adding optimal manpower and working hours. The method used in this research is a descriptive method with a case study approach. The Crashing method is used to expedite the delay in the riding center project using Microsoft Office Project 2016 as a data processing tool. After analyzing the data, it can be concluded that there are 3 critical paths that affect the implementation of the safety riding center project, and adding optimal manpower and working hours is performed. The results obtained after the analysis show that the upper structure work has the longest critical path with an initial completion time of 161 days, which is accelerated by 38 days to become 123 days earlier with the addition of 8 workers. With an initial cost of 4,519,890,373 becoming 4,519,965,373. The higher the cost incurred, the faster the delayed work is completed. |
Description: | 103 Halaman |
URI: | https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/24553 |
Appears in Collections: | SP - Civil Engineering |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
198110027 - Dorlan Siregar - Fulltext.pdf | Cover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography | 1.82 MB | Adobe PDF | View/Open |
198110027 - Dorlan Siregar - Chapter IV.pdf Restricted Access | Chapter IV | 1.13 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.