Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/24695
Title: Studi Perencanaan Tebal Lapis Perkerasan Lentur pada Ruas Jalan Batas Kota Medan Tembung - Lubuk Pakam
Other Titles: Study of Flexible Pavement Thickness Planning on the Medan Tembung - Lubuk Pakam City Boundary Road Section
Authors: Rangkuti, Febri Armen
metadata.dc.contributor.advisor: Hermanto, Edy
Rangkuti, Nuril Mahda
Keywords: tebal lapis perkerasan;perkerasan lentur;metode analisa komponen;course thickness pavement;pavement flexible;component analysis method
Issue Date: May-2015
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;128110089
Abstract: Jalan adalah prasarana transportasi darat yang meliputi segala bagian jalan, termasuk bangunan pelengkap dan perlengkapannya yang diperuntukkan bagi lalu lintas, yang berada pada permukaan tanah, di atas permukaan tanah, di bawah permukaan tanah dan atau air, serta diatas permukaan air, kecuali jalan kereta api, jalan tol, dan jalan kabel. Beroperasinya bandara Kuala Namu, menyebabkan volume lalu Hntas akan bertambah, sehingga diperlukan beberapa jalan alternative menuju bandara tersebut. Ruas jalan Batas Kota Medan-Tembung-Lubuk Pakam adalah salah satu akses menuju dan dari bandara tersebut. Maka perlu dilaksanakan peningkatan kapasitas pada jalan tersebut agar nantinya berfungsi untuk memperlancar lalu lintas dijalan tersebut. Metode yang digunakan penulis dalam perhitungan tebal Iapis perkerasan lentur ini adalah Metode Analisa Komponen yang mengacu pada SNI 1732-1989F. data yang digunakan ialah data perencana dan pelaksana lapangan~ Data-data pendukung lainnya dengan menggunakan buku-buku yang berkaitan. Perhitungan perencanaan perkerasan lentur pada proyek ini dibagi menjadi 2 segmen. Lapis permukaan AC-WC tebal 4 cm, AC-BC tebal 6 cm, lapis pondasi atas material batu pecah kelas A tebal 25 cm pada segmen I, II, dan lapis pondasi bawah material sirtu kelas A tebal 32 cm pada segmen I dan lapis pondasi bawah dengan tebal 46 cm pada segmen II. Road is Jami transportation infrastructure that includes all parts of the road, including complementary buildings and equipment that is intended for traffic, which is at ground level, above ground, below ground or water, and above the water surface, except railroad, highways, and roads cable. The operation of Kuala Namu airport, causing traffic volume will increase, so we need some alternative way towards the airport. Boundary Road section of MedanTembung- Lubukpakam is one of access to and from the airport. Then need to be implemented to increase the capacity of the roads that will serve to speed up the traffic on the road. The method used in the calculation of flexible pavement thickness is Component Analysis method which refers to the SN! 1732-1989F. the data used is the data planners and implementers. The data supporting the use of related books. The calculation of flexible pavement design for this project is divided into two segments. Flexible pavement design calculation in this project is devided into two segments. On Surface course AC-WC with a thickness 4 cm, AC-BC 6 cm , on the Base course of crushed stone material class A 25 cm in the segments l II and On Subbase course with gravel material class A 32 cm on the first segment and sub-base course with a thickness of 46 cm in segments II.
Description: 77 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/24695
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128110089 - Febri Armen Rangkuti - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography4.23 MBAdobe PDFView/Open
128110089 - Febri Armen Rangkuti - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.77 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.