Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/25290
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorIrwan-
dc.contributor.advisorAmsuardiman-
dc.contributor.authorFirdaus, Muhammad Ridho-
dc.date.accessioned2024-09-02T02:58:29Z-
dc.date.available2024-09-02T02:58:29Z-
dc.date.issued2023-05-30-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/25290-
dc.description80 Halamanen_US
dc.description.abstractPondasi merupakan struktur terbawah yang berfungsi untuk menyalurkan beban dari bangunan atau struktur di atasnya ke tanah di bawahnya. Untuk bertugas mendistribuskan beban secara merata ke tanah agar bangunan atau struktur tersebut dapat berdiri dengan stabil dan. Secara umum pondasi didefenisikan sebagai bangunan bawah tanah yang meneruskan beban yang berasal dari berat bangunan itu sendiri dan beban luar yang bekerja pada bangunan ke tanah yang ada disekitarnya. penyelidikan Standart Penetration Test (SPT) bertujuan untuk mendapatkan gambaran lapisan tanah berdasarkan jenis dan warna tanah melalui pengamatan secara visual, sifat – sifat tanah, karakteristik tanah. Data Standart Penetration Test (SPT) ini dapat digunakan untuk menghitung daya dukung pondasi bored pile. Daya dukung pondasi bored pile diperoleh dari daya dukung ujung (end bearing capacity) yang diperoleh dari tekanan ujung tiang dan daya dukung geser atau selimut (friction bearing capacity) antara tiang dan tanah disekelilingnya. tujuan dari tugas akhir ini untuk menghitung daya dukung pondasi tiang pada proyek jembatan tol sigli-aceh sta44+209 dari data N-SPT (Standart penetration Test) pada titik BH – 35A. dalam menghitung daya dukung pondasi penulis menggunakan metode meyerhoff. Adapun hasil perhitungan kapasitas daya dukung ultimate bored pile tunggal pada kedalaman 25 m, diameter 1 m, Qult = 5652 Ton dan Qa = 1758,4 Ton. Dari perhitungan daya dukung kelompok tiang dengan menggunakan rumus converse – labarre, didapat kapasitas kelompok ijin tiang (Qg) = 2737,477 Ton > beban yang dipikul pada pondasi (P) = 821,865 Ton. The foundation is the bottom structure that serves to channel the load from the building or structure above it to the ground below. To be in charge of distributing the load evenly to the ground so that the building or structure can stand stably and safely. In general, the foundation is defined as an underground building that forwards the load derived from the weight of the building itself and the external load acting on the building to the surrounding land. Standard Penetration Test (SPT) investigation aims to get a picture of the soil layer based on soil type and color through visual observation, soil properties, soil characteristics. This Standard Penetration Test (SPT) data can be used to calculate the bearing capacity of bored pile foundations. The bearing capacity of a bored pile foundation is obtained from the end bearing capacity obtained from the end of the pile pressure and the sliding bearing capacity or blanket (friction bearing capacity) between the pile and the surrounding ground. The purpose of this final project is to calculate the bearing capacity of the pile foundation in the Sigli-Aceh Toll Bridge project sta44+209 from N-SPT (Standart penetration Test) data at points BH – 35A. In calculating the bearing capacity of the foundation the author uses the Meyerhoff method. The calculation of the carrying capacity of the ultimate bored pile single at a depth of 25 m, diameter 1 m, Qult = 5652 Tons and Qa = 1758.4 Tons. From the calculation of the carrying capacity of the pole group using the converse – labarre formula, the capacity of the pole permit group (Qg) = 2737.477 Tons > the load carried on the foundation (P) = 821.865 Tons.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUNIVERSITAS MEDAN AREAen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;168110039-
dc.subjectN-SPTen_US
dc.subjectdaya dukung pondasi bored pileen_US
dc.subjectbored pile foundation bearing capacityen_US
dc.titleEvaluasi Daya Dukung Pondasi Bored Pile pada Jembatan Proyek Tol Trans Sumatera Ruas Sigli – Banda Aceh Seksi 3 (Sta44+209)en_US
dc.title.alternativeEvaluation of the Carrying Capacity of Bored Pile Foundations on the Sigli - Banda Aceh Section 3 Trans Sumatra Toll Road Project Bridge (Sta44+209)en_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168110039 - Muhammad Ridho Firdaus - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.82 MBAdobe PDFView/Open
168110039 - Muhammad Ridho Firdaus - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV609.35 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.