Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/25729
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRahma, An Nisa Dian-
dc.contributor.authorRitonga, Lammewa-
dc.date.accessioned2024-11-04T02:43:51Z-
dc.date.available2024-11-04T02:43:51Z-
dc.date.issued2024-09-27-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/25729-
dc.description96 Halamanen_US
dc.description.abstractMedia sosial menjadi salah satu media yang akhir-akhir ini banyak digunakan oleh masyarakat, dengan media sosial penyebaran informasi sampai lebih cepat kepada seluruh kalangan masyarakat. Partai politik dewasa ini juga mulai memanfaatkan media sosial sebagai salah satu alat politik utama mereka guna memperkenalkan program-program partai hingga kegiatan partai mereka. Salah satu partai politik yang memiliki jumlah pengikut yang banyak dan tingkat keaktifan yang baik di provinsi Sumatera Utara. Yang mana pada media sosial Instagram partai ini memiliki dua ribu pengikut. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pemanfaatan media sosial Instagram sebagai platform kampanye Partai Hanura di wilayah Sumatera Utara pada Pemilu 2024. Dalam era digital, media sosial menjadi salah satu sarana utama untuk menyebarkan pesan politik dan meraih dukungan masyarakat. DPD Partai Hanura Sumatera Utara memanfaatkan Instagram sebagai alat untuk meningkatkan keterlibatan pemilih, memperkuat citra partai, dan menyebarkan informasi seputar program kerja secara luas dan cepat. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif dengan pendekatan studi kasus, yang melibatkan analisis konten dari akun resmi DPD Partai Hanura Sumatera Utara di Instagram, serta wawancara mendalam dengan tim kampanye digital. Social media has become one of the media that has recently been widely used by the public, with social media the spread of information reaches all levels of society more quickly. Political parties today have also begun to use social media as one of their main political tools to introduce party programs and their party activities. One of the political parties that has a large number of followers and a good level of activity in the province of North Sumatra. Which on the party's Instagram social media has two thousand followers. This study aims to analyze the use of Instagram social media as a campaign platform for the Hanura Party in the North Sumatra region in the 2024 Election. In the digital era, social media has become one of the main means of spreading political messages and gaining public support. The North Sumatra Hanura Party DPD uses Instagram as a tool to increase voter involvement, strengthen the party's image, and disseminate information about work programs widely and quickly. This study uses a qualitative method with a case study approach, which involves content analysis from the official DPD Hanura Party account on Instagram, as well as in-depth interviews with the digital campaign team.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUNIVERSITAS MEDAN AREAen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;208530015-
dc.subjectmedia sosialen_US
dc.subjectkomunikasi politiken_US
dc.subjectpartai hanura social mediaen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjecthanura partyen_US
dc.titlePemanfaatan Media Sosial Instagram sebagai Sarana Kampanye Partai Hanura Sumatera Utara pada Pemilu 2024en_US
dc.title.alternativeUtilization of Instagram Social Media as a Campaign Tool for the North Sumatra Hanura Party in the 2024 Electionen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
208530015 - Lammewa Ritonga - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.48 MBAdobe PDFView/Open
208530015 - Lammewa Ritonga - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV427.36 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.