Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/25827
Title: Pengaruh Green Marketing dan Iklan Digital Terhadap Minat Beli Konsumen Produk Aqua (Studi Kasus Konsumen Produk Aqua di Medan Mall
Other Titles: The Influence of Green Marketing and Digital Advertising on Consumer Purchase Interest of Aqua Products (Case Study of Aqua Product Consumers in Medan Mall)
Authors: Maulana, Syeh Aditya
metadata.dc.contributor.advisor: Sabrina, Hesti
Keywords: green marketing;iklan digital;minat beli;digital advertising;purchase intention
Issue Date: Sep-2024
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;198320143
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh green marketing dan iklan digital terhadap minat beli produk Aqua di Medan Mall. Jenis penelitian ini menggunakan metode kuantitatif. Populasi penelitian ini tidak bisa dihitung, oleh karena itu dengan menggunakan rumus Cochran maka sampel yang digunakan sebanyak 96 responden. Hasil yang didapatkan dari penelitian ini adalah secara parsial green marketing (X1) berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap minat beli, dengan nilai thitung 2,002 lebih besar dari ttabel 1,985 serta nilai signifikansinya adalah 0,048 < 0,05. Sedangkan untuk variabel iklan digital (X2) secara parsial berpengaruh positif dan tidak signifikan terhadap minat beli (Y), dengan nilai thitung (1,684) < ttabel (1,985) serta nilai signifikansinya adalah 0,096 > 0,05. Secara simultan, variabel green marketing (XI) dan iklan digital (X2) berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli (Y) produk Aqua di Medan Mall dengan nilai Fhitung (3,960) > Ftabel (3,09) dan nilai signifikansinya adalah 0,02 < 0,05. This study aims to determine the effect of green marketing and digital advertising on buying interest in Aqua products at Medan Mall. This type of research uses quantitative methods. The population of this study cannot be calculated, therefore using the Cochran formula, the sample used was 96 respondents. The results obtained from this study are partially green marketing (X1) has a positive and significant effect on purchase intention, with a tcount value of 2.002 greater than the ttable 1.985 and the significance value is 0.048 <0.05. Meanwhile, the digital advertising variable (X2) partially has a positive and insignificant effect on purchase intention (Y), with a tcount value (1.684) < t table (1.985) and the significance value is 0.096 > 0.05. Simultaneously, green marketing variables (XI) and digital advertising (X2) have a positive and significant effect on purchase intention (Y) of Aqua products at Medan Mall with a value of Fcount (3.960) > Ftable (3.09) and the significance value is 0.02 <0.05.
Description: 63 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/25827
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198320143 - Syeh Aditya Maulana Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.68 MBAdobe PDFView/Open
198320143 - Syeh Aditya Maulana Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV431.71 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.