Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/26127
Title: Pengaruh Price dan Taste terhadap Loyalitas Pelanggan pada Konsumen Xiboba Jl. Dr. Mansyur Medan
Other Titles: The Influence of Price and Taste on Customer Loyalty among Xiboba Consumers Jl. Dr. Mansyur Medan
Authors: Savira, Shinta Aulia
metadata.dc.contributor.advisor: Lestari, Indawati
Keywords: Price;Taste;Loyalitas Pelanggan;Price;Customer Loyalty
Issue Date: Oct-2024
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;198320082
Abstract: Tujuan penelitian ini untuk mengetahui Pengaruh Price dan Taste Terhadap Loyalitas Pelanggan pada Xiboba Jl. Dr. Mansyur Medan. Populasi dalam penelitian ini diambil dari hasil data penjualan selama tiga bulan dari bulan Juni - Agustus yaitu 1500. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah teknik purposive sampling dengan metode kriteria sampling. Kriteria yang digunakan yaitu konsumen yang melakukan pembelian Xiboba lebih dari tiga kali Berdasarkan kriteria diperoleh sebanyak 94 responden. Jenis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data kuantitatif dengan sumber data primer, dan teknik pengambilan data wawancara serta penyebaran kuesioner. Teknik analisis data yang digunakan adalah analisis regresi linear berganda dengan bantuan SPSS Versi 25. Hasil penelitian menunjukkan secara parsial Price berpengaruh positif dan signifikan terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Xiboba Jl. Dr. Mansyur Medan, H1 diterima dan Taste berpengaruh positif dan signifikan terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Xiboba Jl. Dr. Mansyur Medan H2 diterima. Hasil uji secara simultan menunjukkan bahwa Price dan Taste berpengaruh positif dan signifikan terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Xiboba Jl. Dr. Mansyur Medan, H3 diterima. Nilai R2 sebesar adalah 54,8 % Loyalitas Pelanggan. The purpose of this research is to determine the effect of Price and Taste on customer loyalty at Xiboba Jl. Dr. Mansyur Medan. The population in this study was taken from the results of sales data for three months from June - August, namely 1500. The sampling technique used was a purposive sampling technique with the sampling criteria method. The criteria used were consumers who purchased Xiboba more than three times. Based on the criteria, 94 (ninety four) samples were obtained. The type of data used in this research is quantitative data with primary data sources, and interview data collection techniques and distributing questionnaires. The data analysis technique used is multiple linear regression analysis with the help of SPSS Version 25. The results of the research partially show that Price has a positive and significant effect on Customer Loyalty at Xiboba Jl. Dr. Mansyur Medan, H1 is accepted and Taste has a positive and significant effect on Customer Loyalty at Xiboba Jl. Dr. Mansyur Medan H2 accepted. Simultaneous test results show that Price and Taste have a positive and significant effect on Customer Loyalty at Xiboba Jl. Dr. Mansyur Medan, H3 accepted. The R2 value is 54,8% Customer Loyalty (dependent variable) can be explained by the Price and Taste variables
Description: 66 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/26127
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198320082 - Shinta Aulia Savira Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.42 MBAdobe PDFView/Open
198320082 - Shinta Aulia Savira Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV592.18 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.