Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/26497
Title: Pengaruh Fungsi Keluarga dan Positive Youth Development terhadap Perilaku Bullying pada Siswa Perguruan Al-Washliyah Medan
Other Titles: Influence Family Function and Positive Youth Development to Bullying Behavior on Al-Washliyah College Medan Students
Authors: Handayani, Ulfa
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Rahmi
Keywords: Perilaku Bullying;Fungsi Keluarga;Positif Youth Development;Bullying Behavior;Family Function
Issue Date: 2024
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;201804028
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh fungsi keluarga dan positif youth development terhadap perilaku bullying pada siswa Perguruan AlWashliyah Medan. Penelitian ini menggunakan metode kuantitif korelasional. Populasi penelitian adalah siswa Perguruan Al-Washliyah Medan berjumlah 248 orang. Sampel yang diambil menggunakan teknik total sampling yaitu sebanyak 248 orang. Penelitian ini menggunakan skala dengan instrumen Perilaku Bullying, Fungsi keluarga, dan Positif Youth Development yang didesain dengan Skala Likert. Data dianlaisis menggunakan teknik regresi ganda. Hasil penelitian menunjukkan: 1) Ada pengaruh signifikan dari fungsi keluarga terhadap perilaku bullying pada siswa. Hal ini ditunjukkan oleh nilai t hitung dari Fungsi Keluarga (X1) adalah |-5.090| > t tabel |1.971| dan nilai Sig. adalah 0.000, yakni < tingkat signifikansi 0,05. 2) Ada pengaruh signifikan dari positif youth development terhadap perilaku bullying pada siswa. Hal ini ditunjukkan oleh nilai t hitung dari Positive Youth Development (X2) adalah |-3.140| > t tabel |1.971| dan nilai Sig. adalah 0.002, yakni < tingkat signifikansi 0,05. 3) Ada pengaruh signifikan dari pengaruh fungsi keluarga dan positif youth development terhadap perilaku bullying pada siswa. Hal ini ditunjukkan oleh nilai F hitung 77,364 dan nilai Sig. adalah 0,000. Diketahui nilai F hitung 77,364 > F tabel 3,039 dan nilai Sig adalah 0,000 < 0,05, maka fungsi keluarga dan positive youth development secara bersama-sama atau simultan berpengaruh signifikan terhadap perilaku bullying. Variable fungsi keluarga dan positive youth development mampu mempengaruhi perilaku bullying sebesar 42,7%. This research purpose for knowing influence family function And positive youth development towards bullying behavior on Al-Washliyah College Medan students. The research use quantitative correlational method. The Research population is 248 peoples from Al-Washliyah College Medan Students. The Samples taken by total sampling technique, as many as 248 peoples. This Research using scale with instrument Bullying Behavior, Family Function, and Positive Youth Development designed with Likert Scale. Data analyzed use multiple regression technique. The results shows: 1) There is influence significant from family function to bullying behavior on students. This matter showed by calculated t value from Family Function (X1) is |-5.090| > t table |1,971| And Sig value. is 0.000, i.e. < level significance 0.05. 2) There is influence significant from positive youth development to bullying behavior on student . This matter showed by calculated t value from Positive Youth Development (X2) is |-3.140| > t table |1,971| And Sig value . is 0.002, i.e. < level significance 0.05. 3) There is influence significant from influence family function And positive youth development to bullying behavior on student. This matter showed by the calculated F value is 77.364 and mark Sig. is 0.000. Is known calculated F value 77.364 > F table 3.039 and mark Sig is 0.000 < 0 , 05, then family function And positive youth development in a way together or simultaneous influential significant to bullying behavior. Variables family function And positive youth development able to influence bullying behavior amounted to 42.7%.
Description: 93 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/26497
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
201804028 - Ulfa Handayani Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.67 MBAdobe PDFView/Open
201804028 - Ulfa Handayani Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV495.49 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.