Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/26704
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPurba, Anna Wati Dewi-
dc.contributor.authorNugraha, Arief-
dc.date.accessioned2025-02-19T03:10:07Z-
dc.date.available2025-02-19T03:10:07Z-
dc.date.issued2024-12-18-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/26704-
dc.description149 Halamanen_US
dc.description.abstractPenelitian ini membahas tentang kepercayaan diri pada remaja tunarungu di SLB ABC Melati Aisyiyah. Kepercayaan diri merupakan aspek penting dalam pembentukan kepribadian yang mempengaruhi bagaimana individu berinteraksi dengan lingkungan sekitarnya. Remaja tunarungu sering kali menghadapi tantangan dalam membangun kepercayaan diri akibat keterbatasan komunikasi dan stigma sosial. Penelitian ini menyoroti peran dukungan orang tua dan pola asuh dalam membentuk kepercayaan diri remaja tunarungu. Hasil penelitian menunjukkan bahwa dukungan positif dari orang tua, serta penerimaan dari masyarakat, memiliki pengaruh signifikan dalam meningkatkan rasa percaya diri remaja tunarungu. Penelitian ini menggunakan metode observasi dan wawancara untuk menggali lebih dalam tentang pengalaman remaja tunarungu dalam mengembangkan kepercayaan diri. Penelitian ini diharapkan dapat memberikan kontribusi dalam pengembangan ilmu psikologi perkembangan, khususnya terkait dengan kepercayaan diri pada remaja tunarungu. Selain itu, penelitian ini juga memberikan wawasan praktis bagi orang tua dan pendidik dalam mendukung perkembangan kepercayaan diri remaja tunarungu di lingkungan sekolah dan masyarakat. This study explores self-confidence among deaf adolescents at SLB ABC Melati Aisyiyah. Self-confidence is a crucial aspect of personality development, influencing how individuals interact with their surroundings. Deaf adolescents often face challenges in building self-confidence due to communication barriers and social stigma. This research highlights the role of parental support and parenting styles in shaping the self-confidence of deaf adolescents. The findings indicate that positive support from parents, as well as acceptance from the community, significantly contribute to enhancing the self-confidence of deaf adolescents. The study employs observation and interviews to delve deeper into the experiences of deaf adolescents in developing their self-confidence. This research is expected to contribute to the field of developmental psychology, particularly concerning self-confidence in deaf adolescents. Additionally, it provides practical insights for parents and educators in supporting the development of self-confidence among deaf adolescents in school and community environmentsen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUNIVERSITAS MEDAN AREAen_US
dc.relation.ispartofseriesNPM;198600395-
dc.subjectkepercayaan dirien_US
dc.subjectremajaen_US
dc.subjectconfidenceen_US
dc.subjectteenageren_US
dc.titleKepercayaan Diri pada Remaja Tunarungu di SLB ABC Melati Aisyiyahen_US
dc.title.alternativeSelf-Confidence In Deaf Teenagers At Abc Melati Aisyiyah Slben_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198600395 - Arief Nugraha - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.96 MBAdobe PDFView/Open
198600395 - Arief Nugraha - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV550.44 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.