Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27125
Title: Analisis Faktor-faktor yang Mempengaruhi Minat Beli Skincare The Originote pada Mahasiswi Fakultas Psikologi Universitas Medan Area
Other Titles: Analysis Of Factors Influencing Purchase Interest In The Originote Skincare Products Among Psychology Faculty Students At University Of Medan Area
Authors: Melati, Deby Azhari
metadata.dc.contributor.advisor: Dewi, Ira Kesuma
Keywords: minat beli;skincare;the originote;faktor-faktor;brand;purchase interest;skincare;the originote;factors;brand
Issue Date: 11-Mar-2025
Publisher: UNIVERSITAS MEDAN AREA
Series/Report no.: NPM;208600278
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi faktor-faktor yang mempengaruhi minat beli produk skincare The Originote pada mahasiswi Fakultas Psikologi Universitas Medan Area. Penelyian ini menggunakan metode kuantitatif deskriptif dengan skala Likert yang terdiri dari 36 item. Sampel penelitian adalah 40 mahasiswi yang dipilih menggunakan tektik total sampling. Hasil analisis menunjukkan bahwa faktor brand memiliki pengaruh tertinggi terhadap minat beli sebesar (18%), diikuti oleh kemasan sebesar (17%), harga sebesar (17%) dan ketersediaan barang sebesar (17%). Sementara itu, faktor kualitas produk sebesar (16%) dan promosi sebesar (15%) memiliki pengaruh yang lebih rendah. Uji validitas menunjukkan 30 item dinyatakan valid dengan nilai korelasi ≥ 0,300, dan reliabilitas skala memiliki nilai Cronbach’c Alpha sebesar 0,859. Data dinyatakan berdistribusi normal berdasarkan uji Kolmogorov-Smirnov dengan nilai signifikan 0,130 (p > 0,05). Penelitian ini menyimpulkan bahwa brand dan kemasan adalah faktor dominan yang mempengaruhi minat beli konsumen. Penelitian ini memberikan kontribusi bagi produsen untuk meningkatkan strategi pemasaran, terutama dalam elemen brand dan desain kemasan, agar dapat lebih menarik perhatian konsumen. This research aimed to identify the factors that influence purchase interest in The Originote skincare products among students from the Faculty of Psychology at Medan Area University. This research used a descriptive quantitative method with a Likert scale consisting of 36 items. The sample consisted of 40 students selected using total sampling technique. The analysis results showed that the brand factor had the highest influence on purchase interest at 18%, followed by packaging at 17%, price at 17%, and product availability at 17%. Meanwhile, product quality at 16% and promotion at 15% had lower influences. The validity test showed 30 items were valid with correlation values ≥ 0.300, and the reliability of the scale had a Cronbach's Alpha value of 0.859. The data was normally distributed based on the Kolmogorov-Smirnov test with a significance value of 0.130 (p > 0.05). This research concluded that brand and packaging are the dominant factors influencing consumer purchase interest. This research provides a contribution to producers in improving marketing strategies, especially in brand and packaging design elements, to attract consumer attention.
Description: 71 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27125
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
208600278 - Deby Azhari Melati - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.36 MBAdobe PDFView/Open
208600278 - Deby Azhari Melati - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV582.69 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.