Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27316
Title: Pengaruh Green Product Dan Green Advertising Terhadap Keputusan Pembelian Pada Pengguna The Body Shop Pada Masyarakat Di Kecamatan Medan Johor
Other Titles: The Influence of Green Products and Green Advertising on User Purchasing Decisions The Body Shop in Society In Medan Johor District
Authors: Radika
metadata.dc.contributor.advisor: Yunita, Nindya
Keywords: Green Product;Green Advertising;Purchase Decision;Keputusan Pembelian
Issue Date: 10-Mar-2025
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;218320140
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh green product dan green advertising terhadap Keputusan Pembelian pada pengguna The Body Shop pada masyarakat di kecamatan medan johor. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh masyarakat di Kota Medan Kecamatan Medan Johor yang berjumlah sebanyak 154.096 orang dengan menggunakan rumus slovin tingkat toleransi 10%, diperoleh hasil 100 sampel. Teknik pengambilan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah Non Probability Sampling dengan cara Purposive Sampling. Data primer diperoleh melalui kuesioner dengan sekala pengukuran menggunakan skala likert. Pengolahan data dilakukan dengan menggunakan software SPSS 30 for windows. Penelitian ini menggunakan uji validitas, uji reliabilitas, uji normalitas, uji multikolinearitas, uji heteroskedastisitas, uji regresi linear berganda, uji t, uji F, dan uji koefisien determinasi R². Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa green product berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian pada pengguna the body shop dan green advertising berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian pada pengguna the body shop. This study aims to determine the effect of green products and green advertising on Purchasing Decisions on The Body Shop users in the community in medan johor sub-district. This research uses quantitative methods. The population in this study were all people in Medan City, Medan Johor District, which amounted to 154,096 people using the Slovin formula with a tolerance level of 10%, resulting in 100 samples. The sampling technique used in this research is Non Probability Sampling by means of Purposive Sampling. Primary data was obtained through a questionnaire with a measurement scale using a Likert scale. Data processing was carried out using SPSS 30 for windows software. This study uses validity test, reliability test, normality test, multicollinearity test, heteroscedasticity test, multiple linear regression test, t test, F test, and R² coefficient of determination test. The results of this study indicate that green products have a positive and significant effect on purchasing decisions for users of the body shop and green advertising has a positive and significant effect on purchasing decisions for users of the body shop.
Description: 84 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27316
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
218320140 - Radika - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography2 MBAdobe PDFView/Open
218320140 - Radika - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV920.9 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.