Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27466
Title: Analisis Pengaruh Brander Preunership Dan Keberhasilan Usaha Pada Coffee Shop Jalan Perjuangan Setia Budi Medan
Other Titles: Analysis of the Influence of Brander Preunership and Business Success at Coffee Shop Setia Budi Medan's Struggle Road
Authors: Yoga, Celvin
metadata.dc.contributor.advisor: Aisyah, Nur
Keywords: Branderpreunershi;Entrepreneurship;Business Success;Kewirausahaan;Keberhasilan usaha
Issue Date: 18-Mar-2025
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;188320246
Abstract: Tujuan dari dilakukannya penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis apakah pengaruh brander preunership berpengaruh terhadap keberhasilan usaha pada coffee shop jalan perjuangan setia budi medan. Penelitian metode sangat diperlukan dalam suatu penelitian ilmiah, sebab metode merupakan cara untuk mencapai target tujuan. Metode pada dasarnya berarti cara yang dipergunakan untuk mencapai tujuan. Oleh karena itu,tujuan umum penelitian ini adalah untuk mengungkap masalah,maka langkah-langkah yang akan ditempuh harus relevan dengan masalah-masalah yang telah dirumuskan. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif. Informan atau sample pada pendekatan kualitatif lebih tepat disebut sumber data pada situasi sosial ( Social Situation ). Analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis brander preneurship dengan menggunakan brander preneurship framing analysis, yaitu menganalisis data dan informasi dari perspektif value development circle yang merupakan inti dari brander preneurship. Uji keabsahan data dalam peneltian kualitatif meliputi uji credibility (validitas internal), transferability (validitas eksternal), dependability (reliabilitas) dan confirmability (objektivitas). Implementasi branderpreunership yang dilakukan seruput coffee menggunakan beberapa indikator yaitu identifying, creating, communicating, delivering, maintaining, evaluating, dan updating berpengaruh positif terhadap keberhasilan usaha. The purpose of this study is to determine and analyze whether the influence of brander preunership has an effect on the success of the coffee shop on road Perjuangan Setia Budi Medan. Method research is very necessary in scientific research, because the method is a way to achieve the target goal. Method basically means the way used to achieve the goal. Therefore, the general purpose of this study is to uncover the problem, so the steps to be taken must be relevant to the problems that have been formulated. This study uses a qualitative research method. Informants or samples in the qualitative approach are more appropriately called data sources in social situations (Social Situation). The data analysis used in this study is brander preneurship analysis using brander preneurship framing analysis, namely analyzing data and information from the perspective of the value development circle which is the core of brander preneurship. Data validity tests in qualitative research include credibility tests (internal validity), transferability (external validity), dependability (reliability) and confirmability (objectivity). The implementation of branderpreunership carried out by seruput coffee uses several indicators, namely identifying, creating, communicating, delivering, maintaining, evaluating, and updating, which has a positive effect on business success.
Description: 80 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27466
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188320246 - Celvin Yoga - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV582.79 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
188320246 - Celvin Yoga - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.