Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27469
Title: Pengaruh Brand Image Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone Iphone Di Kecamatan Kota Juang Kabupaten Bireuen Provinsi Aceh
Other Titles: The Influence of Brand Image and Product Quality on Purchase Decisions of Iphone Smartphones in Kota Juang District, Bireuen Regency, Aceh Province
Authors: Thariq
metadata.dc.contributor.advisor: Syahputri, Yuni
Keywords: Brand Image;Product Quality and Purchasing Decision;Kualitas Produk dan Keputusan Pembelian
Issue Date: 21-Apr-2025
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;198320016
Abstract: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh brand image secara parsial terhadap keputusan pembelian, untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh kualitas produk secara parsial terhadap keputusan pembelian dan untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh brand image dan kualitas produk secara simultan terhadap keputusan pembelian Smartphone Iphone di Kota Juang. Populasi dalam penelitian ini adalah masyarakat di Kecamatan Kota Juang Kabupaten Bireuen Provinsi Aceh sebanyak 53.913 Masyarakat. Sampel dalam penelitian sebanyak 100 sampel. Teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini dilakukan dengan penyebaran kuesioner. Teknik analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah regresi linear berganda, uji parsial (Uji t), uji signifikasi simultan (Uji F) dan koefisien determinasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa ada pengaruh brand image secara parsial terhadap keputusan pembelian, ada pengaruh kualitas produk secara parsial terhadap keputusan pembelian dan ada pengaruh brand image dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian Smartphone Iphone di Kota Juang. The purpose of this study was to determine and analyze the influence of brand image partially on purchasing decisions, to determine and analyze the influence of product quality partially on purchasing decisions and to determine and analyze the influence of brand image and product quality simultaneously on purchasing decisions for iPhone Smartphones in Kota Juang. The population in this study was the community in Kota Juang District, Bireuen Regency, Aceh Province, totaling 53,913 people. The sample in the study was 100 samples. The data collection technique used in this study was carried out by distributing questionnaires. The analysis technique used in this study was multiple linear regression, partial test (t-test), simultaneous significance test (F-test) and coefficient of determination. The results showed that there was a partial influence of brand image on purchasing decisions, there was a partial influence of product quality on purchasing decisions and there was an influence of brand image and product quality on purchasing decisions for iPhone Smartphones in Kota Juang.
Description: 15 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27469
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198320016 - Thariq - Fulltext.pdfFulltext957.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.