Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27629
Title: Pengaruh Shopeepay Dan Shopee Paylater Terhadap Kepuasan Pengguna Shopee Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Hkbp Nommensen Medan Stambuk 2021-2023
Other Titles: The Influence of Shopeepay and Shopee Paylater on Shopee User Satisfaction of Students of the Faculty of Economics and Business, HKBP Nommensen University, Medan Stambuk 2021-2023
Authors: Sinaga, Ari Wibowo
metadata.dc.contributor.advisor: Putra, Irwansyah
Keywords: ShopeePay;Shopee PayLater and User Satisfaction;Shopee PayLater dan Kepuasan Pengguna
Issue Date: 17-Mar-2025
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;218320139
Abstract: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui mengetahui pengaruh ShopeePay terhadap Kepuasan Pengguna, untuk mengetahui pengaruh Shopee PayLater terhadap Kepuasan Pengguna dan untuk mengetahui pengaruh ShopeePay dan Shopee PayLater terhadap Kepuasan Pengguna Shopee pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas HKBP Nommensen Medan stambuk 2021-2023. Populasi dalam penelitian ini adalah Mahasiswa Nommensen Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Stambuk 2021-2023 yang berjumlah 1.143 orang. Sampel dalam penelitian sebanyak 92 orang yang diambil dengan menggunakan rumus slovin. Teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini dilakukan dengan penyebaran kuesioner. Teknik analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah regresi linear berganda, uji parsial (Uji t), uji signifikasi simultan (Uji F) dan koefisien determinasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa ShopeePay berpengaruh positif dan signifikan terhadap Kepuasan Pengguna, Shopee PayLater berpengaruh positif dan signifikan terhadap Kepuasan Pengguna serta ShopeePay dan Shopee PayLater berpengaruh positif dan signifikan terhadap Kepuasan Pengguna Shopee pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas HKBP Nommensen Medan stambuk 2021-2023. The purpose of this research is to find out the effect of ShopeePay on User Satisfaction, to find out the effect of Shopee PayLater on User Satisfaction and to find out the effect of ShopeePay and Shopee PayLater on Shopee User Satisfaction among Students at the Faculty of Economics and Business, HKBP Nommensen Medan Stambuk University 2021-2023. The population in this study was the 2021-2023 Nommensen Students of the Stambuk Faculty of Economics and Business, totaling 1,143 people. The sample in the study was 92 people taken using the Slovin formula. The data collection technique used in this research was carried out by distributing questionnaires. The analysis techniques used in this research are multiple linear regression, partial test (t test), simultaneous significance test (F test) and coefficient of determination. The research results show that ShopeePay has a positive and significant effect on User Satisfaction, Shopee PayLater has a positive and significant effect on User Satisfaction and ShopeePay and Shopee PayLater have a positive and significant effect on Shopee User Satisfaction among Students at the Faculty of Economics and Business, HKBP Nommensen University Medan Stambuk 2021-2023.
Description: 82 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27629
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
218320139 - Ari Wibowo Sinaga - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV2.09 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
218320139 - Ari Wibowo Sinaga - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography1.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.