Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27957
Title: Marketing Strategy Analysis In Increasing The Number Of Consumers And Turnover In The Coffee Shop Business In Medan City
Other Titles: Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Jumlah Konsumen Dan Omzet Pada Kedai Kopi Bisnis Di Kota Medan
Authors: Ahmad, Hafiz
metadata.dc.contributor.advisor: Lubis, Zulkarnain
Lubis, Yusniar
Keywords: Marketing Strategy;Increasing Number of Consumers;Turnover;Coffee Shop;strategi pemasaran
Issue Date: 23-Feb-2025
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;211802008
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis bagaimana strategi pemasaran dapat meningkatkan jumlah konsumen dan omzet pada usaha Kedai Kopi di Kota Medan. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian kualitatif dan kuantitatif. Pengumpulan data yang dikaji dalam penelitian ini berjumlah 10 kedai kopi yang diambil dari berbagai lokasi. Teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis korelasi rank Spearman. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa produk memiliki korelasi yang signifikan terhadap omzet dan peningkatan jumlah konsumen kedai kopi di Kota Medan. Harga memiliki pengaruh yang berlawanan arah terhadap Jumlah Konsumen, sedangkan pada omzet menunjukkan bahwa harga memiliki pengaruh yang searah dengan Omzet. Hasil penelitian juga menunjukkan adanya hubungan yang signifikan antara harga dengan Omzet Kedai Kopi di Kota Medan. Lokasi memiliki pengaruh yang lemah tetapi signifikan terhadap Jumlah Konsumen dan omzet omzet kedai kopi di Kota Medan. Begitu pula dengan Promosi memiliki hubungan yang searah dan signifikan antara promosi dengan Jumlah Konsumen Kedai Kopi. Sedangkan pada omzet, promosi memiliki pengaruh yang berlawanan arah terhadap Omzet dan memiliki hubungan yang signifikan antara promosi dengan Omzet Kedai Kopi di Kota Medan. Proses berpengaruh searah dengan Jumlah Konsumen, sementara pada variabel omzet, hubungan antara proses dan Omzet Kedai Kopi di Kota Medan tidak signifikan. Terdapat pengaruh antara SDM dan Jumlah Konsumen Kedai Kopi di Kota Medan, sementara variabel omzet menunjukkan hubungan yang tidak signifikan antara SDM dan Omzet Kedai Kopi di Kota Medan. Hasil penelitian ini menunjukkan hubungan yang signifikan antara Bukti Fisik, Jumlah Konsumen, dan Omzet Kedai Kopi di Kota Medan. This study aims to analyze how marketing strategies can increase the number of consumers and turnover in Coffee Shop businesses in Medan City. The methods used in this study are qualitative and quantitative research. The data collection studied in this study amounted to 10 coffee shops taken from various locations. The data analysis technique used in this study is Spearman rank correlation analysis. The results of this study indicate that the product has a significant correlation with turnover and an increase in the number of coffee shop consumers in Medan City. Price has an opposite effect to the Number of Consumers, while on turnover it shows that price has an effect in the same direction as Turnover. The results of the study also show a significant relationship between price and Coffee Shop Turnover in Medan City. Location has a weak but significant effect on the Number of Consumers and turnover Coffee shop turnover in Medan City. Likewise, Promotion has a unidirectional and significant relationship between promotion and the Number of Coffee Shop Consumers. While on turnover, promotion has an opposite effect to Turnover and has a significant relationship between promotion and Coffee Shop Turnover in Medan City. The process has an effect in the same direction as the Number of Consumers, while on turnover it shows an insignificant relationship between the process and Coffee Shop Turnover in Medan City. There is an influence between HR and the Number of Coffee Shop Consumers in Medan City, while turnover shows an insignificant relationship between HR and Coffee Shop Turnover in Medan City. The results of this study indicate a significant relationship between Physical Evidence and the Number of Consumers and Coffee Shop Turnover in Medan City.
Description: 12 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/27957
Appears in Collections:MT - Master of Agribusiness

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
211802008 - Hafiz Ahmad - Fulltext.pdfFulltext369.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.