Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/28738
Title: Hubungan Kepercayaan Diri dan Kecemasan dengan Prokrastinasi Akademik pada Mahasiswa Angkatan 2015 & 2016 Fakultas Psikologi Universitas Medan Area
Other Titles: The Relationship between Self-Confidence and Anxiety with Academic Procrastination in Students of the 2015 & 2016 Class of the Faculty of Psychology, Medan Area University
Authors: Situngkit, Rukmawaty Deviana
metadata.dc.contributor.advisor: Fadilah, Risydah
Keywords: Kepercayaan Diri;Kecemasan;Prokrastinasi Akademik;Academic Procrastination;Confidence;Anxiety
Issue Date: 18-Jan-2022
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;191804003
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan kepercayaan diri dan kecemasan dengan prokrastinasi akademik mahasiswa. Teknik pengambilan sampel dalam penelitian ini adalah accidental sampling. Sampel dalam penelitian ini berjumlah 130 orang. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif Instrumen yang digunakan adalah angket model ska la likert. T eknik pengumpulan data menggunakan tiga skala, yang terdiri dari skala kepercayaan diri, skala kecemasan dan skala prokrastinasi akademik. Teknik analisis data yang digunakan adalah Regresi Berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan ( l) Ada hubungan negative yang signifi.kan autara kepercayaan diri dengan prokrastinasi akademik, dimana koefisien rxly = -0,872 dengan p = 0,000, dan (r2) = 0,760 dengan kontribusi sebesar 76%. (2). Ada hubungan positif yang signifikan antara kecemasan dengan prokrastinasi akademik, dimana koefisien rxly = 0,897 dengan p = 0,000, dan (r2 ) = 0,805 dengan kontribusi sebesar 80,5%. (3). ada hubungan yang signifikan antara kepercayaan diri dan kecemasan dengan prokrastinasi akademik mahasiswa. Hal ini ditunjukkan dengan nilai koefisien linieritas (R) = 0.900 dengan p = 0.000 < 0.050. dan {r2) = 0,811 dengan kontribusi sebesar 81,1 %. Dari basil ini diketahui bahwa masih terdapat 19,9% sumbangan dari faktor lain terhadap prokrastinasi akademik. This study aims to determine the relationship between self-confidence and anxiety and academic procrastination in college students. The sampling technique used was accidental sampling. The sample size was 130 students. The method used in this study was quantitative. The instrument used was a Likert-style questionnaire. Data collection techniques used three scales: a self-confidence scale, an anxiety scale, and an academic procrastination scale. The data analysis technique used was Multiple Regression. The results of this study indicate (1) a significant negative relationship between self-confidence and academic procrastination, with a coefficient of r = -0.872 with p = 0.000, and (r2) = 0.760 with a contribution of 76%. (2) There is a significant positive relationship between anxiety and academic procrastination, with a coefficient of r = 0.897 with a p = 0.000, and (r2) = 0.805, contributing 80.5%. (3) There is a significant relationship between self-confidence and anxiety and students' academic procrastination. This is indicated by the linearity coefficient (R) = 0.900 with a p = 0.000 < 0.050, and (r2) = 0.811, contributing 81.1%. These results indicate that other factors contribute 19.9%.
Description: 154 Halaman
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/28738
Appears in Collections:MT - Master of Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
191804003 - Rukmawaty Deviana Situngkir - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, V, Bibliography9.6 MBAdobe PDFView/Open
191804003 - Rukmawaty Deviana Situngkir - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV8.37 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.