Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/8036
Title: Perbedaan Perilaku Konsumen Ditinjau Dari Status Ekonomi Pada Mahasiswa Universitas Medan Area
Authors: Muliyati, Sri
metadata.dc.contributor.advisor: Istiana
Fauziah, Rahma
Keywords: consumer behavior, economic etatus;perilaku konsumen, status ekonomi
Issue Date: 2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: Basically this study aims to determine the '' Differences Consumer Behavior Viewed From Economic Status In University Students Field Area ''. It is assumed that the higher the economic status the higher the consumer behavior, the lower the economic status the lower the consumer behavior on the students. Data collection method used in this research is scale method. Scale compiled Kotler (2003) said that the aspects contained in consumer behavior: Aspect Aesthetics, Aspects of self-expression value, and aspects of brand personality. Based on the calculation of the analysis of variance 1 lane, it is known that the hypothesis accepted and there are differences in consumer behavior in terms of ekonimi status. This result is known by looking at the value or coefficient of difference of F = 1157.128 with p = 0.000, <0,010. The results of this study sejlan with Kotler (2003) theory, factors that affect consumer behavior are as follows: Cultural Factors, and Social Factors. Based on the comparison of the two mean (hypothetical mean and empirical mean) it is generally known that the subjects of this study have low consumer behavior with the result of the 73.30 empirical mean and the hypothetical mean 80,00, the consumer behavior on the low economic status is high with the empirical mean value 94.90 and the hypothetical mean is 80.00, and the consumer behavior of upper socioeconomic status is low with the empirical mean of 51.70 and the hypothetical mean is 80.00
Description: Pada dasarnya penelitian ini bertujuan untuk mengetahui '' Perbedaan Perilaku Konsumen Dilihat Dari Status Ekonomi Di Bidang Lapangan Mahasiswa. ''. Diasumsikan bahwa semakin tinggi status ekonomi semakin tinggi perilaku konsumen, semakin rendah status ekonomi semakin rendah perilaku konsumen pada siswa. Metode pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode skala. Skala yang dikompilasi Kotler (2003) mengatakan bahwa aspek yang terkandung dalam perilaku konsumen: Aspek Estetika, Aspek nilai ekspresi diri, dan aspek kepribadian merek. Berdasarkan perhitungan analisis varians 1 jalur, diketahui bahwa hipotesis diterima dan ada perbedaan perilaku konsumen dalam hal status ekonimi. Hasil ini diketahui dengan melihat nilai atau koefisien perbedaan F = 1157.128 dengan p = 0.000, <0,010. Hasil penelitian ini sejlan dengan teori Kotler (2003), faktor-faktor yang mempengaruhi perilaku konsumen adalah sebagai berikut: Faktor Budaya, dan Faktor Sosial. Berdasarkan perbandingan dua mean (mean hipotetis dan mean empiris) diketahui secara umum bahwa subjek penelitian ini memiliki perilaku konsumen yang rendah dengan mean 73,30 mean empiris dan mean hipotetis 80,00, perilaku konsumen pada status ekonomi rendah tinggi dengan nilai rata-rata empiris 94,90 dan mean hipotetisnya adalah 80,00, dan perilaku konsumen terhadap status sosial ekonomi atas rendah dengan mean empiris sebesar 51,70 dan mean hipotetisnya adalah 80,00
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/8036
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sri Mulyati.pdffulltext8.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.