Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/8179
Title: Karakteristik Kecelakaan Lalu Lintas di Jalan Tol Belmera
Authors: Fadly, Khairul
metadata.dc.contributor.advisor: Ardan, Melloukey
Lubis, Marwan
Keywords: Characteristics of Accidents;Dominant Factors Cause of Accident;Location of Accident Prone Poin
Issue Date: 12-Oct-2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: Penelitian ini bertujuan untuk menentukan jenis kecelakaan, kondisi cuaca, waktu kecelakaan, jenis kendaraan, posisi lajur kecelakaan, dan faktor penyebab kecelakaan di jalan Tol Belmera. Data yang digunakan merupakan data jumlah kecelakaan yang terjadi di jalan Tol Belmera tahun 2013-2017 yang dikelompokkan berdasarkan ruas per kilometer. Hasil analisis menunjukkan tidak terdapat lokasi rawan kecelakaan (black spot) tetapi terdapat black site di segmen ruas jalan Tol Belmera. Gambaran komposisi karakteristik kecelakaan dari pengolahan data diketahui sebagai berikut: jenis kecelakaan tunggal merupakan jenis kecelakaan yang kejadiannya paling banyak sebesar (98%), kendaraan truk merupakan jenis kendaraan yang paling besar frekuensi keterlibatannya sebesar (26%), waktu paling sering terjadi kecelakaan adalah pada pukul 06.00-12.00 (43%), cuaca cerah merupakan kondisi cuaca yang paling dominan terjadi (97%), Row Merupakan Posisi Lajur Tabrakan yang sering terjadi sebesar (42%) dan Faktor Penyebab Kecelakaan yang paling dominan adalah Faktor Kendaraan Sebesar (83,3%)
Description: The purpose of this study was to determine the type of accidents, weather conditions, accident time, vehicle type, accident lane position, and factors causing the accident on the Belmera Toll road. The data used the number data of accidents that occurred in Belmera Toll road on 2013-2017 which was grouped based on segments per kilometer. The result of the analysis showed that there were no accident prone locations (black spots) but there were black sites in the segment of Belmera Toll Road. Description of the composition of accident characteristics from the data processing was known as follows: single accident type was the type of accidents with the most incidence of (98%), the truck vehicle was the largest type of vehicle involvement involving (26%), the most frequent time of the accident was at 06.00-12.00 (43%), and sunny weather was the most dominant weather condition (97%). Row is collision lane position that often happens that is equal to (42%) And the most dominant factor of accident is vehicle factor that is equal to (83,3%)
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/8179
Appears in Collections:SP - Civil Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
138110055.pdfFulltext2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.