Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/8318
Title: Hubungan Kepuasan Kerja Dengan Emotional Labor Pada Karyawan PT Bank Rakyat Indonesia Cabang Kisaran
Authors: Ramdhani, Fadillah Suci
metadata.dc.contributor.advisor: Munir, Abdul
Alfita, Laili
Keywords: job satisfaction, emotional labor;kepuasan kerja, emotional labor
Issue Date: Aug-2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: In an effort to improve the quality of services provided by bank employees then emotional labor on employees must be considered. Emotional labor will be high if the needs of employees can be achieved and make employees feel more comfortable with their work. The purpose of this study is to determine the relationship of job satisfaction with emotional labor in employees of PT Bank Rakyat Indonesia Branch Kisaran. The hypothesis proposed is a positive relationship between job satisfaction with emotional labor on employees. The subjects of this study amounted to 40 employees by using purposive sampling sampling technique, data collection is done by using job satisfaction scale and emotional labor. Job satisfaction scale fulfill the validity and reliability and can be used for research with reliability coefficient 0.933 and emotional labor score fulfill the validity and reliability and can be used for research with reliability coefficient 0.876. Data analysis used is product moment technique. Based on the data analysis, the results showed a significant relationship between job satisfaction with emotional labor in employees of PT Bank Rakyat Indonesia Branch Kisaran. This is evidenced by the correlation coefficient rxy = 0.545 with p = 0.000, while the coefficient of determination (r2) = 0.297. This shows that job satisfaction contributes to emotional labor by 29.7%
Description: Dalam upaya untuk meningkatkan kualitas pelayanan yang diberikan oleh pegawai bank maka emotional labor pada kayawan harus diperhatikan. Emotional labor akan tinggi jika kebutuhan karyawan dapat tercapai dan membuat karyawan merasa semakin nyaman dengan pekerjaannya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara kepuasan kerja dengan emotional labor pada karyawan PT Bank Rakyat Indonesia (Persero) Cabang Kisaran. Hipotesis yang diajukan adalah hubungan positif antara kepuasan kerja dengan emotional labor pada karyawan. Subjek penelitian ini berjumlah 40 karyawan dengan menggunakan Tehnik pengambilan sampel purpossive sampling, pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan skala kepuasan kerja dan emotional labor. Skala kepuasan kerja memenuhi syarat validitas dan reliabilitas serta dapat digunakan untuk penelitian dengan koefisien reabilitas 0.933 dan skala emotional labor memenuhi syarat validitas dan reabilitas serta dapat digunakan untuk penelitian dengan koefisien reabilitas 0.876. Analisis data yang digunakan adalah tehnik product moment. Berdasarkan analisis data, hasil penelitian menunjukkan hubungan positif yang signifikan antara kepuasan kerja dengan emotional labor pada karyawan PT Bank Rakyat Indonesia Cabang Kisaran. Hal ini dibuktikan dengan koefisien korelasi rxy= 0.545 dengan p= 0.000, sedangkan koefisien determinan (r2) = 0.297. Ini menunjukkan bahwa kepuasan kerja berkontribusi terhadap emotional labor sebesar 29.7%
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/8318
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
138600236_Fadillah Suci.pdffulltext13.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.