Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/8325
Title: Perancangan Museum Flora dan Fauna di Asahan Dengan Tema Arsitektur Edukatif
Other Titles: Asahan的Flora和Fauna博物馆规划与教育建筑主题
教育建築をテーマにしたアサハン県の動植物博物館の計画
Authors: Khairunnisa, Nabila
metadata.dc.contributor.advisor: Suprayetno
Saraswaty, Rina
Keywords: 動植物博物館;教育建築;educational architecture , flora and fauna museum;arsitektur edukatif , museum flora dan fauna
Issue Date: 2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: English : Museum refers to the building that keeping the treasures of ancient history or past. Museum is important for our place deepen the knowledge of past history, not only a place to keep ancient relics; museum also stores various kinds of living and nonliving objects. Many of people are less interested in visiting museum. Tourists make the museum as an alternative resort. Mostly visitors who visit the museum themselves because of the tour schedule or visits from their institutions or schools scheduled to visit the museum. Asahan district, one of the regencies in Medan - North Sumatra Province, is a growing district that develops in various sectors, especially in education and tourism sectors. It is very less in developing the educational support sector. The absence of museum buildings in Asahan district, as if losing prestige with the presence of shopping centers in Asahan District. The absence of a museum building with education, entertainment, and facilities concepts such as: audio visual room, theater room, workshop, multipurpose room, library, cafeteria and others. It is hoped that Flora and Fauna Museum in Asahan District can support the education aspect as well as a new tourist icon in Asahan District that applies the educative architecture theme.
Mandarin abstract: 博物馆是指保存古代历史或过去的宝藏的建筑物. 博物馆对于我们对过去历史的了解非常重要, 不仅仅是一个保存古代遗物的地方, 博物馆还储存着各种各样的生物和死亡物品. 许多人对进入博物馆不太感兴趣. 游客将博物馆作为另一种选择. 参观博物馆的游客主要是因为旅游日程或参观机构或学校的访问, 预定参观博物馆. 在作为北苏门答腊省棉兰市的一个地区的 Asahan 摄政地区, 该地区正在发展成为一个在各个部门发展的地区, 特别是在教育和旅游部门. 教育支持部门的发展很少. 没有建筑物 - 在Asahan区的博物馆建筑, 仿佛失去了在 Asahan 区购物中心的声望. 没有博物馆建筑, 具有教育和娱乐的概念以及设施, 如: 视听空间, 剧院室, 工作室, 多功能室, 图书馆, 咖啡馆等, 希望阿萨汉区的植物和动物博物馆能够支持 Asahan 区的教育方面以及 Asahan 区的一个新的旅游标志, 该标志应用了教育建筑的主.
Japan Abstract : 博物館とは、古代の遺物を保管する場所だけでなく、古代または古代の歴史的宝物が保管されている建物を指す。多くの人は博物館に来ることにあまり興味がない。観光客は博物館を別の観光地として作る。ツアースケジュール、または博物館を訪れる予定の訪問者の代理店または学校からの訪問が主な理由で、自分で博物館を訪れる訪問者である。北スマトラ州のアサハン県は、さまざまなセクター、特に教育およびパリウィスタセクターで発展している県に成長している。支援教育セクターの開発は非常にわずかです。アサハンリージェンシーに博物館の建物がないことは、アサハン県にショッピングセンターが存在することで名声を失うようである。視聴覚室、劇場室、ワークショップ、多目的室、図書館、カフェテリアなどの施設だけでなく、教育と娯楽の概念を備えた博物館の建物がない。 アサハン県の動植物博物館は、アサハン県の教育的側面をサポートし、アサハンリージェンシーの新しい観光のアイコンになり、教育建築のテーマを適用することが期待されている
Description: Museum merujuk kepada bangunan tempat menyimpan khazanah sejarah purba atau yang lalu, bukan hanya tempat menyimpan peninggalan purba, museum juga menyimpan berbagai macam jenis benda hidup maupun mati. Banyak dari masyarakat kurang berminat untuk datang ke museum. Wisatawan menjadikan museum sebagai tempat wisata alternatif. Pengunjung yang berkunjung ke museum sendiri kebanyakan karena adanya jadwal tour atau kunjungan dari instansi atau sekolah-sekolah para pengunjung yang mengagendakan untuk mengunjungi museum. Di Kabupaten Asahan yang merupakan salah satu Kabupaten di Kota Medan di Provinsi Sumatra Utara ini adalah sebuah Kabupaten yang tengah tumbuh menjadi sebuah Kabupaten yang berkembang di berbagai sector, terutama pada sector Pendidikan dan Pariwista.Pembangunan di sektor penunjang pendididkan sangatlah minim. Tidak adanya bangunan – bangunan museum di Kabupaten Asahan, Seakan kalah pamor dengan keberadaan pusat – pusat perbelanjaan yang ada di Kabupaten Asahan. Belum adanya bangunan museum yang memiliki konsep edukasi dan entertainment serta fasilitas seperti : ruang audio visual, ruang teater, workshop, ruang serba guna, perpustakaan , cafétaria dan lainnya. Di harapkan Museum Flora dan Fauna Di Kabupaten Asahan ini dapat menunjang aspek pedidikan di Kabupaten Asahan sekaligus menjadi ikon wisata baru di Kabupaten Asahan yang menerapkan tema arsitektur edukatif
URI: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/8325
Appears in Collections:SP - Architecture

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
138140006_Nabila Khairunnisa.pdffulltext7 MBAdobe PDFView/Open
Nabila Khairunnisa - Abstract.pdfAbstract Foreign Language393.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.