Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/8352
Title: Perbedaan Motivasi Belajar Bahasa Inggris Pada Siswa Kelas Plus Dan Kelas Reguler Di Sekolah SMA Negeri 4 Kisaran
Authors: Mariessa, Wulandari
metadata.dc.contributor.advisor: Istiana
Alfita, Laili
Keywords: learning motivation, plus class, regular class.;motivasi belajar, kelas plus, kelas reguler.
Issue Date: Oct-2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: Motivation to learn is an internal and external encouragement causes a person to act or do to achieve goals on students, resulting in behavioral changes. This study aims to see the Differences Motivation Learning English Between Plus Class Students With Regular Class Students. The research was conducted in SMA Negeri 4 Kisaran, with respondents (research subject) are students in SMA Negeri 4 Kisaran which amounted to 30 students who are students plus grade and 75 students who are students in the regular class. Data on learning motivation was revealed by using Likert scale consisting of 31 questions (items) in the compilation of researchers based on the characteristics of learning motivation. Sampling technique used by rendom sampling. From the results of data analysis research using techniques anava path 1 shows that there is a Difference Motivation Learning English Between Plus Class Students With Regular Class In SMA Negeri 4 Kisaran This is in the show by the difference coefficient Anava F = 5,083 with sig coefficient 0,026 < 0,05 . See the mean value of Hypothesis and Empirical Mean Motivation Learning Believed value of 90.12, Class Plus with an average value of 93.00, compared to Regular Class average of 88.97. From the results of this study, the proposed hypothesis is accepted
Description: Motivasi belajar adalah suatu dorongan internal dan eksternal menyebabkan seseorang betindak atau berbuat untuk mencapai tujuan pada siswa, sehingga terjadi perubahan tingkah laku. Penelitian ini bertujuan untuk melihat Perbedaan Motivasi Belajar Bahasa Inggris Antara Siswa Kelas Plus Dengan Siswa Kelas Reguler. Penelitian ini dilaksanakan di SMA Negeri 4 Kisaran, dengan responden (subjek penelitian) adalah siswa/siswi di SMA Negeri 4 Kisaran yang berjumlah yaitu 30 siswa yang merupakan siswa kelas plus dan 75 siswa yang merupakan siswa pada kelas reguler. Data mengenai motivasi belajar diungkap dengan menggunakan skala likert yang terdiri 31 pertanyaan (item) yang di susun peneliti berdasarkan ciri-ciri motivasi belajar. Tehnik pengambilan sampel yang digunakan dengan cara rendom sampling. Dari hasil analisis data penelitian dengan menggunakan tekhnik anava jalur 1 menunjukan bahwa ada Perbedaan Motivasi Belajar Bahasa Inggris Antara Siswa Kelas Plus Dengan Kelas Reguler Di SMA Negeri 4 Kisaran Hal ini di tunjukan oleh koefisiensi perbedaan Anava F = 5,083 dengan koefisien sig 0,026 < 0,05. Melihat nilai rata-rata Mean Hipotesis dan Empirik diketahui Motivasi Belajar nilai 90,12, Kelas Plus dengan nilai rata-rata 93,00, dibandingkan Kelas Reguler nilai rata-rata 88,97. Dari hasil penelitian ini maka hipotesis yang diajukan diterima
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/8352
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
138600172_Wulandari Mariessa.pdffulltext10.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.