Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/8409
Title: Pengaruh Promosi dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian pada Pelanggan PT. Biosafe Medan
Authors: Geofansa, Irene Nur
metadata.dc.contributor.advisor: Syahrial, Hery
Laili KS, Isnaniah
Keywords: promosi;kualitas produk;keputusan pembelian;promotion;product quality;buying decision
Issue Date: 2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The study purposes to identify : 1) the effect of promotion has a positive and significant influence towards the customer’s Buying Decision at PT. Biosafe Medan. 2) the effect of product quality has a positive and significant influence towards the customer’s Buying Decision at PT. Biosafe Medan. 3) the effect of both promotion and product quality has a simultaneous influence towards the customer’s Buying Decision at PT. Biosafe Medan. An associative study was conducted using population size as much as 26,275 employees. A total 100 respondents of PT. Biosafe Medan were chosen as the sampel by using random samplig method. The study utilized the multiple linier regression analysis as the data analysing technique. The data of this study were gathered through interview and distributing questionnaire. The study result obtained that promotion has a positif and significant influence towards the customer’s buying decision, where positive showed from the value 0,516 dan significant 0,000 < 0,05. Product quality has a positif dan significan influence towerds the customer’s buying decision, where positive showed prome the value 0,392 and significant 0,000 < 0,05. Both promotion and product quality has a positive and significant influence toweds the customer’s buying decision, where positif showed frome the value 2,711 and significant 0,000 < 0,05.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui : 1) Pengaruh promisi berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian pada pelanggan PT. Biosafe Medan. 2) Pengaruh kualitas produk berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian pada pelangggan PT. Biosafe Medan. 3) pengaruh promosi dan kualitas produk berpengaruh secara simultan terhadap keputusan pembelian pada pelanggan PT. Biosafe Medan. Jenis penelitian ini adalah penelitian asosiatif. Populasi adalah pelanggan yang berjumlah 26.275 orang pelanggan, teknik sampling yang digunakan memakai random sampling. Sampel yang diambil sebanyak 100 orang pelanggan di PT. Biosafe Medan. Teknik analisis pada penelitian ini adalah teknik analisis regresi linier berganda. Data penelitian bersumber dari data primer dan proses pengumpulan data menggunakan wawancara dan kuesioner. Dari hasil penelitian diperoleh promosi berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian, dimana positif ditunjukkan dengan nilai 0,516 dan signifikan ditunjukkan dengan 0,000 < 0,05. Kualitas produk berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian, dimana positif ditunjukkan dengan nilai 0,392 dan signifikan ditunjukkan dengan 0,000 < 0,05. Promosi dan kualitas produk berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian pada pelanggan, dimana positif ditunjukkan dengan nilai 2,711, signifikan ditunjukkan dengan 0,000 < 0,05.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/8409
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
138320025.pdfFulltext1.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.