Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/8829
Title: Studi Identifikasi Faktor Loyalitas Pelanggan Di KFC (Kentucky Fried Chicken) Home Centra
Authors: Maulida, Nazhira
metadata.dc.contributor.advisor: Chandra, Andy
Syafrizaldi, syaiful
Keywords: customer loyalty;loyalitas pelanggan
Issue Date: 2017
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aims to analyze the factors that affect loyalty customers in KFC, as well as knowing and analyzing which factors are the most dominant influence customer loyalty. KFC Home Centra as a research location with the consumer population coming to buy KFC Home Centra products, subject research is a customer who eats 2-3 times a month at KFC. Taking the sample of this study using incidental Technique. Sampling by spreading the questionnaire and the number of samples obtained 50 respondents. The results of the analysis can be seen that there are 6 factors that influence consumer purchase decision KFC Home Centra. The factors are: price factor 65% of respondents agreed and 25% who answered disagreed, product factor 70% the answer agreed and 30% who answered did not agree, the service factor of 75% nanswered agree and 25% answered not agree, location factor 74% who answered agreed and 26% who answered did not agree, the design factor where 72% answered agreed and 28% who answered did not agree, 70% promotion factor that answer agreed and 30% answered disagree
Description: Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi loyalitas pelanggan di KFC, serta mengetahui dan menganalisis faktor manakah yang paling dominan mempengaruhi loyalitas pelanggan. KFC Home Centra sebagai lokasi penelitian dengan populasi konsumen yang datang membeli produk KFC Home Centra, subjek penelitian adalah pelanggan yang makan 2-3 kali dalam sebulan di KFC. Pengambilan sampel penelitian ini dengan menggunakan Teknik Insidental. Pengambilan sampel dengan menyebar kuesioner dan jumlah sampel yang didapat 50 responden. Hasil analisis dapat diketahui bahwa terdapat 6 faktor-faktor yang mempengaruhi keputusan pembelian konsumen KFC Home Centra. Faktor-faktornya yaitu : faktor harga 65% yang menjawab setuju dan 25% yang menjawab tidak setuju, faktor produk 70% yang menjawab setuju dan 30% yang menjawab tidak setuju, faktor pelayanan 75% yang menjawab setuju dan 25% menjawab tidak setuju, faktor lokasi 74% yang menjawab setuju dan 26% yang menjawab tidak setuju, faktor desain tempat 72% yang menjawab setuju dan 28% yang menjawab tidak setuju, faktor promosi 70% yang menjawab setuju dan 30% menjawab tidak setuju
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/8829
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nazhira Maulida.pdfFulltext11.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.