Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9129
Title: Perbedaan Motivasi Belajar Ditinjau Dari Intensitas Penggunaan Media Sosial Facebook Pada Siswa SMA Negeri 1 Aek Natas
Authors: Trisnawardani, Devi
metadata.dc.contributor.advisor: Minauli, Irna
Aziz, Azhar
Keywords: learning motivation, the using intentity social media facebook, students.;motivasi belajar, intensitas penggunaan media sosial facebook, siswa
Issue Date: 3-Apr-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: The Purphose riset of study isto see differences in learning of motivation from reviewed of the intensity to use social media Facebook in SMA Negeri 1 Aek Natas, The this study was student of SMA, which amounted to 81 students. The technique of collecting the sample using issimple rundom sampling. The Content collection is using two scales, namely the scale of learning motivation and the scale intentity of use social media Facebook to determine the high and low use of social media facebook. The using analysisisof Variance 1 Path equal to F = 0,034 with p = 0,000 <0,050, The meaning to show that higher to use of Facebook the lower motivation of learning. Conversely, the lower of using Facebook the higher to motivation of learning. The high learning motivation (empirical mean = 114,12)> (mean hypothetical = 100) which wheres number of exceeds from number (SD = 10,694). That also in the study to see difference of motivation in terms of gender <0.050 The meaning that is a difference in learning motivation of terms with p = 0.000, The see of that is women have high learning motivation from comparison (mean empirik = 124,38)> (mean hypothetical = 100) the where of difference exceeds to number (SD = 9,135). And mens have low of learning motivation from comparison (mean empirik = 10,023)> (mean hypothetical = 100) of difference exceeds to number (SD = 13,205). The there is difference of learning motivation in terms the intensity to use of social media Facebook on students to SMA Negeri 1 Aek Natas.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk melihat perbedaan motivasi belajar ditinjau dari intensitas penggunaan media sosial Facebookdi SMA Negeri 1 Aek Natas dalam penelitian ini adalah siswa SMA, yang berjumlah 81 siswa. Teknik pengambilan sampel menggunakan simple random sampling. Pengambilan data dilakukan dengan menggunakan dua skala, yaitu skala motivasi belajar dan skala intensitas penggunaan media sosial Facebook untuk menetukan tinggi dan rendahnya penggunaan Facebook. Analisis data menggunakan Analisis Varians1 Jalur sebesar F =0,034 dengan p = 0,000 < 0,050, artinya menunjukkan bahwa semakin tinggi penggunaan Facebookmaka semakin rendah motivasi belajarnya Sebaliknya semakin rendah penggunaan Facebook maka semakin tinggi motivasi belajarnya. Motivasi belajar tinggi (mean empirik = 114,12)> (mean hipotetik = 100) dimana selisihnya melebihi bilangan (SD = 10,694). Dalam penelitian juga melihat perbedaan motivasi ditinjau dari jenis kelamin< 0,050 artinya menunjukkan bahwa ada perbedaan motivasi belajar ditinjau dari jenis kelamin dengan p = 0,000, dilihat bahwa perempuan memiliki motivasi belajar yang tinggi dilihat dari perbandingan (mean empirik = 124,38) > (mean hipotetik = 100) dimana selisihnya melebihi bilangan (SD = 9,135). Dan laki-laki memiliki motivasi belajar yang rendah dilihat dari perbandingan (mean empirik = 10,023) > (mean hipotetik = 100) dimana selisihnya melebihi bilangan (SD = 13,205). Dengan demikian ada perbedaan motivasi belajar ditinjau dari intensitas penggunaan media sosial Facebookpada siswa SMA Negeri 1 Aek Natas.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9129
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Devi Trisnawardani.pdfFulltext21.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.