Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9218
Title: Hubungan antara Lingkungan Kerja Fisik dengan Kualitas Pelayanan pada Cafe Makyung
Authors: Qodri P, Muhammad
metadata.dc.contributor.advisor: Siregar, Mulia
Novita, Eryanti
Keywords: lingkungan kerja fisik;kualiatas pelayanan;konsumen;physical work environment;service quality;consumer
Issue Date: 8-Jun-2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aims to determine the relationship between the physical work environment \with service quality at Cafe Makyung. The population of this study is the consumers who come for 7 days Medan every incoming consumer (infinity). The sample was 50 people, the sample was taken using incidental technique. This research uses two scales namely the scale of physical work environment and service quality. Data collection method using scale method, scale method used is likert scale, which consist of scale of physical work environment and service quality. Data analysis method using product moment correlation technique from person. Based on the results of data analysts obtained the results that the hypothesis proposed in this study accepted that there is a relationship between physical work environment with service quality. This is evidenced by the correlation coefficient rxy = 0.935 with P <0.01, while the coefficient of determination r287.3%. The result of calculation of hypothetical mean and empirical mean that the physical work environment is high, with mean value 86,7200 where the value is higher than hypothetical mean that is 67.5 and service quality is high, with mean of empirical value is 98,4200, where the value is higher of the hypothetical mean is 75.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara lingkungan kerja fisik dengan kualitas pelayanan pada Cafe MakYung. Populasi penelitian ini adalah konsumen yang datang selama 7 hari Medan setiap konsumen yang masuk (tak terhingga). Sampel penelitian sebanyak 50 orang, sampel diambil dengan menggunakan teknik insidental. Penelitian ini menggunakan dua skala yaitu skala lingkungan kerja fisik dan kualitas pelayanan. Metode pengumpulan data mengunakan metode skala, metode skala yang digunakan yaitu skala likert, yang terdiri dari skala lingkungan kerja fisik dan kualitas pelayanan. Metode analisis data mengunakan teknik korelasi product moment dari person. Berdasarkan hasil analis data diperoleh hasil bahwa hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini diterima yaitu ada hubungan antara lingkungan kerja fisik dengan kualitas pelayanan. Hal ini dibuktikan dengan koefisien korelasi rxy = 0,935 dengan P < 0,01, sedangkan koefisien determinasi r287,3%. Hasil perhitungan mean hipotetik dan mean emperik diperoleh bahwa lingkungan kerja fisik tergolong tinggi, dengan nilai mean 86,7200 dimana nilai tersebut lebih tinggi dari mean hipotetik yaitu 67.5 dan kualitas pelayanan tergolong tinggi, dengan nilai mean empirik 98,4200, dimana nilai tersebut lebih tinggi dari mean hipotetik yaitu 75.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9218
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muhammad Qodri - Fulltext.pdfFulltext1.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.