Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9289
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMaulana, Sherlly-
dc.contributor.advisorRambe, Yunita Safitri-
dc.contributor.authorPrakoso, Panji-
dc.date.accessioned2018-09-15T01:45:40Z-
dc.date.available2018-09-15T01:45:40Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9289-
dc.descriptionSekolah alam adalah bentuk pendidikan alternatif yang menggunakan alam sebagai media utama untuk siswanya belajar dengan menggunakan pembelajaran aktif atau tindakan dimana anak belajar melalui pengalaman langsung. Penggunaan alam sebagai media pembelajaran diharapkan membantu anak-anak atau pelajar di masa depan agar lebih sadar akan lingkungan dan mengetahui penerapan pengetahuan yang dipelajari, tidak hanya sebatas teori. Oleh sebab itu, perlu adanya upaya mendesain sebuah sekolah alam dalam rangka untuk meningkatkan minat belajar dan memaksimalkan potensi alam dengan memanfaatkan material-material alami yang ada sebagai bahan bangunan untuk perancangan sekolah alam. Penggunaan material alami aman bagi kesehatan pengguna bangunan yang mayoritas adalah siswa sekolah dasar berumur 6-12 tahun. Dalam perancangan ini bambu sendiri menjadi material utama dalam perancangan sekolah alam ini, karena bambu sendiri merupakan material yang ramah lingkungan, harganya murah dan mudah didapat. Bambu ini akan di desain sedemikian rupa agar dapat menghadirkan nilai estetika dan merasa nyaman.en_US
dc.description.abstractSchool nature is a form of alternative education that uses nature as the main media as her students learning by using active or action learning where children learn through experience firsthand experience. The use of nature as a medium of learning is expected that in the future children or students more aware of the environment and know the application of knowledge learned, not only limited to theory. Therefore, efforts are needed to design school of nature in order to help increase interest in learning as well as to maximize the natural potential by utilizing natural materials that exist in the as building material to design natural school. The use of natural materials is safe for the health of building users who are mostly primary school students aged 6-12 years. In this design, bamboo becomes the main material in the design of this school of nature, because bamboo is an environmentally friendly material, the price is cheap and easy to obtain. This bamboo will be designed in such a way as to present the aesthetic value and feel comfortable.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Medan Areaen_US
dc.subjectsekolah alamen_US
dc.subjectmaterial alamien_US
dc.subjectbambuen_US
dc.subjectscholl natureen_US
dc.subjectnatural materialsen_US
dc.subjectbambooen_US
dc.titlePerancangan Sekolah Alam "Alam Kita" dengan Tema Ramah Lingkunganen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
Appears in Collections:SP - Architecture

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panji Prakoso - fulltext.pdfFulltext4.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.