Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositori.uma.ac.id/handle/123456789/9338
Title: Pengaruh Promosi dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian di Perum Perumnas Regional I Medan
Authors: Banjarnahor, Andreas Agustinus
metadata.dc.contributor.advisor: Siregar, M Yamin
Sabrina, Hesti
Keywords: promosi;lokasi;keputusan pembelian;promotion;location;purchase decision
Issue Date: 2018
Publisher: Universitas Medan Area
Abstract: This study aims to determine whether the promotion and location effect on purchasing decisions in Perum Perumnas Regional 1 Medan. This type of research is a causal associative. The population in this study were consumers in Perum Perumnas Regional 1 Medan which amounted to 200 people, using sampling technique is random sampling, then obtained 125 consumers perumnas 1 Medan who became the research sample. Technique of collecting data in this research is method of field research and secondary data. Data analysis technique used in this research is multiple linear regression analysis using SPSS 17.0 (Statistic Product and Services Solution) software for windows and classical assumption test. Independent variable used in this research is promotion and location, while purchasing decision as dependent variable. The result of research shows that partially, promotion variable is t count > t table (3,027 > 1,97960) and the value of significance is smaller than probability value (0,003 <0,05), therefore promotion variable has significant effect to purchase decision, partially variable location obtained t count > t table (1,991> 1,97960) and value of significance smaller than probability value (0,006 <0,05), thus location variable have significant effect to purchasing decision. Simultaneously show that promotion variable and location have significant effect to purchasing decision because F value count > F table (13,743> 3,07) and significant value smaller than significant level (0,000 <0,05). The result of determination coefficient between promotion variable and location to purchase decision equal to 0,184 or 18,4%, that is equal to 18,4% purchasing decision influenced by promotion variable and location, while the rest 81,6% influenced by other variable not examined writer.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah promosi dan lokasi berpengaruh terhadap keputusan pembelian di Perum Perumnas Regional 1 untuk perumnas Namorambe Medan. Jenis penelitian ini adalah assosiatif kausal. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen di perum Perumnas Regional 1 Medan yang berjumlah 183 orang, dengan menggunakan teknik pengambilan sampel adalah random sampling, maka diperoleh 125 konsumen perum perumnas 1 Medan yang menjadi sampel penelitian. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini adalah metode penelitian lapangan dan data sekunder. Teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis regresi linier berganda dengan menggunakan software SPSS 17.0 (statistic Product and Services Solution) for windows dan pengujian asumsi klasik. Variabel independen yang digunakan dalam penelitian ini adalah promosi dan lokasi, sementara keputusan pembelian sebagai variable dependen. Hasil penelitian menunjukkan bahwa secara parsial, variabel promosi diperoleh nilai t hitung > t table (3,027 > 1,979) dan nilai signifikansi lebih kecil dari nilai probabilitas (0,003 < 0,05), dengan demikian variabel promosi berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian, secara parsial variabel lokasi diperoleh t hitung > t table (2,851 > 1,979) dan nilai signifikansi lebih kecil dari nilai probabilitas (0,006 < 0,05), dengan demikian variabel lokasi berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian. Secara simultan menunjukkan bahwa variable promosi dan lokasi berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian karena nilai F hitung> F table (13,743 > 3,07) dan nilai signifikan lebih kecil dari pada taraf signifikan (0,000 < 0,05). Hasil koefisien determinasi antara variable promosi dan lokasi terhadap keputusan pembelian sebesar 0,255 atau 25,5%, artinya sebesar 25,5% keputusan pembelian dipengaruhi oleh variabel promosi dan lokasi, sedangkan sisanya 74,5% dipengaruhi oleh variabel lain yang tidak diteliti penulis.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/9338
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andreas Agustinus Banjarnahor - fulltext.pdfFulltext1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.